لزوم ارتقای سلامت روحی و روانی مردم

لزوم ارتقای سلامت روحی و روانی مردم

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر ارتقای سلامت روحی و روانی مردم در کنار صیانت از سلامت جسمی آنان، گفت: با توجه به فضای موجود و اقتضائات جامعه، دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق این مهم، انعطاف لازم را در عملکردهای خود داشته باشند.

 

 علی بدر شکوهی در جلسه طرح ملی الگوی خدمات یکپارچه و جامع سلامت روان و مراقبت‌های اجتماعی ایرانیان (سامان) در شهرستان اسکو، اظهار کرد: همزمان با پیشبرد مراحل مختلف این طرح، باید پایش طرح نیز به شکل منظم صورت گرفته و برای استفاده از تجربیات آن، اقدامات انجام‌شده مستندسازی شود.

وی با اشاره به غربال‌گری کلیه شهروندان ساکن در شهرستان اسکو و شناسایی افراد دارای اختلالات و بیماری‌های روحی و روانی، گفت: لازم است در کنار دستگاه‌های اجرایی، از ظرفیت سمن‌ها و خیریه‌ها برای ارائه خدمات حمایتی به این افراد استفاده کرد.

وی همچنین تهیه نقشه خطرپذیری و اطلس اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های استان را یکی از راهبردهای اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اعلام و اظهار امیدواری کرد این اقدامات بتواند نقشه راهی برای تجمیع ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و عمومی و تدوین نقشه واحدی برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باشد.

بابک رضی‌منش، فرماندار اسکو نیز با ارائه گزارشی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی این شهرستان، اجرای طرح سامان را یکی از اقدامات موثر و ماندگار دولت تدبیر و امید در ارتقای سطح سلامت روانی شهروندان ارزیابی کرد.

 سید رسول هاشمی اقدم، رئیس شبکه بهداشت شهرستان اسکو هم با ارائه گزارش جزئیات اجرای طرح سامان در این شهرستان به عنوان یکی از پایلوت‌های کشوری، از تعریف سه بسته حمایتی برای رفع اختلالات روحی و روانی خبر داد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید