کد خبر: 274384
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ۷ شهر و ۲۸ روستای شهرستان شهریار/ فایل راهنمای ثبت‌نام داوطلبین در سایت فرمانداری شهریار قابل مشاهده است

مدیر روابط عمومی فرمانداری و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان شهریار با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات شهریار برای اجرای انتخابات در ۷ شهر و ۲۸ روستای این شهرستان، گفت: داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند پس از انجام ثبت‌نام اولیه مطابق ۴ روش اعلامی ستاد انتخابات کشور و اخذ کد رهگیری، برای نهایی کردن ثبت‌نام خود از ساعت ۸ الی ۱۸ روزهای بیستم الی بیست و ششم اسفندماه به فرمانداری شهرستان شهریار مراجعه کنند‌‌.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار مجید عسگری مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان شهریار با اشاره به موقعیت کلی این شهرستان گفت: شهرستان شهریار به مساحت حدود ۳۴۰ کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر در غرب استان تهران واقع شده و به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان پس از شهر تهران شناخته می‌شود.

وی افزود: این شهرستان شامل ۲ بخش مرکزی و جوقین، ۷ شهر شهریار، اندیشه، باغستان، صباشهر، شاهدشهر، فردوسیه و وحیدیه و ۲۸ روستا است که در تمامی این شهرها و روستاها نهاد شهرداری و دهیاری به همراه شوراهای اسلامی مشغول به خدمت هستند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار بیان داشت: تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای شهرستان شهریار به تفکیک، شهریار ۹ نفر، اندیشه ۷ نفر، صباشهر ۷ نفر، باغستان ۷ نفر، شاهدشهر ۵ نفر، فردوسیه ۵ نفر و وحیدیه ۵ نفر است که ۲ نفر از بانوان نیز در شوراهای اسلامی شهرهای اندیشه و وحیدیه حضور دارند.

عسگری با اشاره به اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهریار، گفت: در مجموع ۲ بخش مرکزی و جوقین ۲۸روستا دارای نهاد شورای اسلامی هستند که از این تعداد ۱۳ روستا بر حسب جمعیت با شورای ۵ نفره۱۵ روستا با شورای ۳ نفره تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات همزمان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه سال آینده، گفت: مطابق اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ اسفند به مدت یک هفته طی ۴ روش اعلامی ستاد انتخابات برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار با اشاره به ترجیح انجام بخشی از فرآیند ثبت‌نام کاندیداها به صورت غیر حضوری با توجه به محدودیت‌ها و اجتناب از تجمعات خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان شهریار می‌توانند از روش‌های ثبت‌نام از اپلیکیشن موبایلی، نسخه دسکتاپ و دفاتر پیشخوان دولت مطابق اطلاعیه شماره ۶ استفاده کرده و پس از دریافت کد رهگیری برای نهایی کردن ثبت‌نام به فرمانداری شهرستان شهریار مراجعه کنند.

عسگری با اشاره به بازه زمانی ساعات ۸ تا ۱۸ جهت مراجعه حضوری کاندیداها به فرمانداری شهرستان شهریار، گفت: فایل راهنمایی ثبت‌نام و اپلیکیشن ویژه موبایلی در پرتال وزارت کشور و فرمانداری شهرستان شهریار قابل مشاهده و دانلود است.

وی با اشاره به لزوم ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در کنار سایر مدارک لازم شناسایی و تحصیلی در هنگام ثبت‌نام که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد انتخابات کشور تمامی کاندیداهای محترم از هر گونه تجمع و حضور در معیت همراهان در محل ثبت‌نام خودداری کرده و اولین گام قانونمداری را برای حضور در عرصه خدمت به عنوان نماینده مردم بردارند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان شهریار ضمن دعوت از تمامی گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های تأثیرگذار برای حضور و افزایش شور و نشاط در انتخابات آتی، تصریح کرد: انتخابات به عنوان رکن مهم مردم سالاری دینی در نظام اسلامی همواره مورد تاکید همگانی بوده و انشالله مردم عزیز ایران با حضوری پرشور، حماسی و دشمن شکن  در تعیین سرنوشت و آینده کشور خود مشارکت کنند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس