کد خبر: 274387
۰
۰
نسخه چاپی

اهمیت انقلاب اسلامی در طول زمان بیشتر مشخص می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار «سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» با وی، اظهار داشت: در خصوص حوادث عظیم تاریخی باید حداقل پنجاه تا شصت سال بگذرد تا عمق تاثیر آن در ابعاد مختلف آشکار شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به بیان ویژگی منحصر به فرد امام راحل پرداخت و تصریح کرد: در تاریخ علمای شیعه، عالمی را نداریم که در این مستوای علمی و مرجعیت عامه ای به سر ببرد و بتواند موسس یک نظام اسلامی باشد و این ویژگی منحصر به حضرت امام(ره) است.

وی با بیان این که امام راحل توانست نظریه ولایت فقیه را به میدان عمل بیاورد، افزود: در طول تاریخ تشیع در عصر غیبت، فقهای برجسته ای داریم که به هر جهت در مساله ولایت و شئون ولایت فقیه ورود کرده اند و آثاری را نوشته و انظاری را عنوان کردند، اما کسی که بتواند این نظر را در میدان عمل بیاورد و انقلابی را هدایت و نظامی را تاسیس کند، ویژگی منحصر به فرد امام خمینی(ره) است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اعلام آمادگی نسبت به برگزاری «دوره های آموزشی آشنایی با منظومه فکری حضرت امام»، «انجام فعالیت های پژوهشی» و «پاسخ به شبهات و سوالات نسل جدید» در مورد شخصیت و اندیشه‌های بنیان گذار نظام اسلامی، خواستار زمینه سازی برای فعالیت های هم افزا در نهادهای حوزوی برای ادای دین به امام، رهبری معظم و انقلاب اسلامی شد.

واعظی با اشاره به سابقه تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی، آن را همانند نهادهای با برکتی مثل بسیج، از جمله میراث ماندگار امام راحل عظیم الشان دانست که پس از ارتحال امام ، با زعامت رهبر معظم انقلاب، آثار فرهنگی زیادی را به ثمر نشانده است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسملین علی کمساری «سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)»، امام خمینی(ره) را بعنوان معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی معیار عمل مسوولان دانست و اظهار داشت: درستی ملاک عمل مسوولان ما و سنجش صحت عملکردها باید با تراز و اندیشه امام راحل باشد و به هر میزان که به اندیشه، مرام، فکر و راه امام(ره) نزدیک باشیم، به همان میزان حرکت ما درست و مطلوب است.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اندیشه حضرت امام(ره) ضرورت کار حوزه ها را مضاعف می کند و طبیعتاً دفتر تبلیغات اسلامی هم به عنوان نماد روشنفکری حوزه و جایگاهی که کارهای تأثیرگذار و ماندگار علمی، فرهنگی، ترویجی و هنری انجام داده است، همچنان می تواند در جهت ترویج اندیشه امام راحل مؤثر باشد./

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید