کد خبر: 274388
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار قم: مدیران دولتی موظف به پاسخگویی به شهروندان هستند

به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در دیدار با روح الله بشارت مدیر کل ارتباطات مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری، با تاکید بر اهمیت ارتباطات دوسویه میان مسئولان با مردم افزود: تا پیش از شیوع کرونا بر اساس ابلاغیه ای که به دستگاه های اجرایی صورت گرفت، مدیران اجرایی مکلف به ملاقات هفتگی با شهروندان شدند.

وی با اشاره به محدودیت های ملاقات حضوری به دلیل شیوع بیماری افزود: در شرایط پسا کرونا مدیران موظف به حضور در مرکز سامد استان و پاسخگویی تلفنی به شهروندان شدند.

سرمست برنامه ریزی هفتگی و موضوعی در ایام هفته در استانداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: اختصاص روز های سه شنبه به جلسات و بازدیدهای اقتصادی و رفع مشکلات بخش های خصوصی در این زمینه یکی از رویکرد های اساسی مدیریت استان در توجه به درخواست های مردمی است.

استاندار قم در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهش تولید، شناسایی واحدهای غیرفعال را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال گذشته ۲۵ واحد صنعتی به مدار تولید بازگشتند و تا پایان دی ماه سال جاری ۳۴ واحد صنعتی احیاء شدند.

سرمست، الکترونیکی نمودن فرآیندهای ارائه خدمات به شهروندان توسط دستگاه های اجرایی را از دیگر اولویت های مدیریت استان دانست و ادامه داد: با تحقق ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، پاسخگویی ادارات به شهروندان افزایش خواهد یافت.

ضرورت توجه به توازن بین صنعت و محیط زیست برای تحقق توسعه پایدار
استاندار قم همچنین در نشستی با مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ، دستیابی به یک گفتمان مشترک بین توسعه و حفظ محیط زیست را برای حفاظت از منابع طبیعی ضروری دانست و بر توازن بین صنعت و محیط زیست برای تحقق توسعه ی پایدار تاکید کرد.

سرمست همچنین فرارسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را تبریک گفت.
استاندار قم دستیابی به یک گفتمان مشترک را ضرورت حفاظت از منابع طبیعی دانست و افزود: تا زمانیکه در سیاست گزاری ها به سمت اولویت دادن به منابع طبیعی حرکت نکنیم شاهد حفظ پایدار محیط زیست نخواهیم بود.
سرمست با بیان اینکه همه در مصاف صنعت و طبیعت شعار حفظ منابع زیست محیطی را می دهند ادامه داد: با این وجود توسعه بسیاری از صنایع به از بین رفتن طبیعت منجر می شود.
وی گفت: هنوز به اجماع نخبگان و سیاست گزاران نرسیده ایم و نگرش بخشی داریم که ممکن است به از بین رفتن محیط زیست منجر شود.
استاندار قم در ادامه توازن بین توسعه و حفاظت از منابع طبیعی را در راستای تحقق توسعه پایدار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بایستی تعارض بین توسعه ی صنعتی و حفظ محیط زیست را در مقام عمل کم کنیم.
مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهتمام مسئولان برای اجرای طرح های آبخیزداری و توسعه مراتع ادامه داد: اجرای این طرح ها ضمن بهبود محل زیست شهروندان، به کاهش بلایایی همچون سیل کمک می کند./

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید