کد خبر: 274404
۰
۰
نسخه چاپی

کرمانشاه یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان ایرانی است

آذر ولی‌زاده شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت ۱۳ اسفندماه به عنوان روز جهانی حیات وحش، اظهار کرد: زیستگاه‌های حیات وحش در استان کرمانشاه دارای تنوع حیوانی قابل توجهی است، به طوری که پناهگاه حیات وحش قراویز زیستگاه آهوان ایرانی و پناهگاه حیات وحش زله زرد زیستگاه آهو، کل و بز، قوچ و میش است.

وی با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش زله زرد نیچ اکولوژیک بسیار قوی دارد، افزود: استان کرمانشاه یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان ایرانی است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از محیط زیست در این استان ارتقا زله زرد و قراویز به پناهگاه حیات وحش و ارتقا منطقه امروله و دالاخانی به منطقه حفاظت شده است.

وی به مزیت ارتقای مناطق حیات وحش به یکی از مناطق چهارگانه محیط زیستی اشاره کرد و ادامه داد: اعزام نیروهای بیشتر به منطقه و تخصیص امکانات بیشتر برای این نیروها از ویژگی‌های ارتقا مناطق مربوط به حیات وحش است.

ولی‌زاده به افزایش تعداد حیوانات حیات وحش اشاره کرد و گفت: تعداد آهوان در دشت قراویز، کل و بز در بوزین و مرخیل و قوچ و میش در زله زرد طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، در سال‌های گذشته حیات وحش در استان کرمانشاه کاهش یافته بود که خوشبختانه دوباره افزایش یافت.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه کل و بز در مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش بیستون دوباره احیا شده است، خاطرنشان کرد: اهل حق در شهرستان دالاهو در حفظ حیات وحش بسیار تأثیرگذار بودند، رهبر دینی جامعه اهل حق طی دستوری شکار حیوانات به ویژه کبک را ممنوع اعلام کرد که این موضوع تأثیر به سزایی در حفاظت از محیط زیست این منطقه داشت.

ولی‌زاده افزود: کمک ماموستا ملأ قادر قادری در منطقه اهل سنت برای حفاظت از محیط زیست و کاهش شکارهای غیرمجاز بسیار مشهود است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید