کد خبر: 274407
۰
۰
نسخه چاپی

تصمیمات مدیران روی اشتغال و اقتصاد تأثیر مستقیم دارد

به گزارش خبرنگار مهر هدایت الله جمالی پور صبح چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: همه مدیران دستگاه‌ها باید در نظر داشته باشند که هر عمل آنها به طور مستقیم روی اشتغال و اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارد.

استاندار قزوین ادامه داد: لازم است که مدیران یک نگاه جامع به دور از تک بعدی بودن داشته باشند و طوری تصمیم گیری کنند که اتفاقات مثبت در چرخه اشتغال کشور رقم بخورد.

وی تاکید کرد: اگر مدیری نظر و نقطه نگاهی جز این داشته باشد در کل چرخه نقص ایجاد می‌کند، اشتغال و اقتصاد با عملکرد مدیران یک چرخه به هم وابسته است که روی منابع و آینده کشور تأثیر می‌گذارد.

جمالی پور گفت: تصمیمات ما به هم متصل است و بر این مبنا عمل کنیم که بتوانیم آورده و ارزش افزوده‌ای برای اقتصاد، اشتغال و امنیت کشور داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: امروز مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم موضوع اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی است و همین نگاه و نگرانی در مراحل بعدی باید در مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع برخی شرکت‌های دانش بنیان که موضوع مطروحه جلسه بود گفت: ما می‌خواهیم تسهیلگر راه این تولیدکنندگان که به اقتصاد کشور کمک می‌کنند باشیم لذا باید کمیته‌ای تشکیل شود که موضوع آن بررسی نیازهای دستگاه‌ها باشد که طی آن اگر نیازی به محصول مورد طرح در جلسه (پهباد) بود از تولیدات داخلی بهره برداری شود و در این راستا اگر کمیته خواستار امکان و تکنولوژی جدید باشد از بودجه سال آینده هزینه‌ای برای تهیه این وسیله در نظر گرفته خواهد شد.

جمالی پور بر تأمین نیازهای دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی از محل تولیدات داخلی استان تا حد ممکن تاکید کرد و گفت: نباید محصولی که در کشور و در خود استان ما تولید می‌شود از محل دیگری تأمین شود.

استاندار قزوین همچنین به موضوع برگزاری بازارچه صنایع دستی در ایام ابتدایی سال رسیدگی کرد و گفت: این بازارچه می‌تواند تا پایان ایام ماه مبارک رمضان در محل مشخص شده (دولتخانه صفوی) برگزار شود و در این ایام سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با شهرداری قزوین رایزنی‌هایی داشته باشند تا به منظور حمایت از اشتغال خانواده و نیز حمایت از بانوان سرپرست خانوار محلی مقرر شود که این بازارچه به صورت دائم برپا شود، در این حالت قدمی هم برای تصحیل مشکلات اقتصادی این افراد برداشته می‌شود.

جمالی پور در خاتمه گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا رونق کسب و کار و رونق اقتصادی در شرایط خاصی که کشور امروز در آن قرار گرفته است ایجاد شود واز همه امکانات و توان خود در این جهت استفاده کنیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید