کد خبر: 274426
۰
۰
نسخه چاپی

انبارهای تهیه و توزیع داروها در اردبیل بازرسی شدند

به گزارش اقتصادآینده نیوز در این بازدید که بعد از ظهر چهارشنبه از انبارهای واقع در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل انجام شد، نحوه تهیه و توزیع دارو از طریق شرکت‌های پخش مورد بررسی قرار گرفت تا با تخلفات احتمالی برخورد جدی انجام شود.

کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هدف از این بازرسی‌های دوره‌ای را جلوگیری از هرگونه فروش و قاچاق دارو در مجموعه شرکت‌های تهیه و پخش دارویی اعلام کرد و گفت: در این بازدید عمده شرکت‌های دارویی نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه انبار سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام کرده و همچنین اطلاعات خود را در سامانه تیتک معاونت غذا و دارو به ثبت رسانده بودند.

بهنام باوفا اظهار کرد: در قالب این سامانه تمام عملکرد و فعالیت این شرکت‌ها به صورت شفاف و روشن اعم از ورود و خروج داروها مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد تا جلوی قاچاق و سوءاستفاده‌های احتمالی در این مسیر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در قالب بازدیدها و همچنین رصد بر خط اطلاعات شرکت‌های دارویی به خوبی ما در جریان کمبود و یا موجودی شرکت‌های دارویی قرار می‌گیریم و نحوه فروش و تهیه داروها را نیز به دقت مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

انبارهای تهیه و توزیع داروها در اردبیل بازرسی شدند

کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی افزود: در سال‌جاری با راه‌اندازی چنین سیستم‌های بر خط ما کمترین تخلفات را در این شرکت‌های تهیه و توزیع و پخش دارویی شاهد بودیم و امیدواریم در سال آینده با همراهی خوب صاحبان این شرکت‌ها زمینه رصد و کنترل شفاف و دقیق نیز فراهم آید.

باوفا در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش کردیم تا با همراهی همکاران تعزیرات، شرکت‌های تهیه و پخش دارویی را موظف به انجام مراحل قانونی در خرید و توزیع داروی مورد نیاز داروخانه‌ها کنیم تا رضایت مردم با تهیه دارو فراهم آید.

وی اضافه کرد: تاکنون تخلفی از سوی این شرکت‌های تهیه و توزیع دارو به ثبت نرسیده ولی در صورت بروز تخلف قطعاً تذکر و اخطارهای قانونی و حتی برخورد با متخلفان نیز در دستور کار است.

باوفا بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی نیز طبق برنامه تدوین شده، بازرسی‌ها از این شرکت‌ها ادامه خواهد داشت و همشهریان در صورت بروز تخلف می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اطلاع داده تا پیگیری‌ها و رصد امور انجام شود.

به گزارش اقتصادآینده نیوز در روزهای گذشته و به دنبال گله‌مندی مردم از کمبود برخی داروها، اکیپ‌های مشترک بازرسی از انبارهای تهیه و توزیع دارو بازدید کردند تا در صورت بروز تخلف در چرخه تهیه، توزیع و ارسال به داروخانه‌ها معایب مورد رصد قرار گرفته و با عوامل و عناصر دخیل در قالب دلال‌بازی‌ها در این راستا برخورد قاطع و جدی انجام شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید