کد خبر: 274446
۰
۰
نسخه چاپی

منصور: مراتع کشور در حال بیابانی شدن است

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ما، مسعود منصور در آیین آغاز کاشت نهال در مدارس علمیه کشور طی سخنانی اظهار داشت: ماموریت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی است که این عناصر در حفظ امنیت غذایی و حیاتی مردم تاثیر بسیاری دارند.

منصور با تاکید بر اینکه حراست از جنگل در عرصه‌های مختلف زندگی انسان تاثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: هر هکتار جنگل ۲ و نیم تُن اکسیژن تولید و ۶۸ تُن گرد و غبار را در خود کنترل می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مراتع ما در حال حرکت به سمت بیابانی شدن است تصریح کرد: کنترل وضعیت موجود نیازمند یک اهتمام جدی در سطح ملی است و در این میان روحانیان و علما به عنوان قشر تاثیرگذار بر مردم می‌توانند همیاران تاثیرگذار در حوزه منابع طبیعی باشند.

این مقام کشوری با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه منابع طبیعی نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت‌های دینی است بیان کرد: موضوع درختکاری و حفاظت از انفال به عنوان نعمت‌های الهی در آیه ها و روایت های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است که  باید برای مردم تبیین شود.

مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به قم با تَنی چند از مراجع دیدار کرد.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید