کد خبر: 274539
۰
۰
نسخه چاپی

۳۳۹ واحد آموزشی در گیلان توسط خیران ساخته شده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز ارسلان زارع ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید «حسن حجتی» با اشاره به اینکه خیران مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی نقش مهمی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۷ فضای آموزشی در استان گیلان در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه ۴۸ واحد آموزشی نیز توسط خیران در حال ساخت است، افزود: انتظار می‌رود برخی از این واحدهای آموزشی تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۳۳۹ فضای آموزشی تاکنون توسط خیران در استان ساخته شده است، گفت: امیدواریم با استمرار این حرکت‌های خیرخواهانه در راستای توسعه فضاهای آموزشی در استان گیلان گام برداریم.

وی تأکید کرد: تأمین امکانات و ایجاد بسترهای آموزشی مناسب برای آینده سازان این مرزبوم قطعاً در یادگیری آنان مؤثر است.

زارع به اقدامات انجام شده از سوی دولت در حدود هشت سال گذشته در این بخش اشاره و اضافه کرد: ۴۴۲ واحد آموزشی با ۲۱۱ هزار متر مربع در دولت یازدهم و دوازدهم در گیلان ساخته شده است.

کمک ۱۸۵ میلیون تومانی گیلانیان در طرح آجر به آجر

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی این استان طی ۴۲ ساله گذشته، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی گیلان در این مدت ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

علی دقیق با بیان اینکه استان گیلان دارای سه هزار و ۲۰۰ مدرسه است، گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموزان در ۱۹ هزار و ۱۸۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در زمینه جمع آوری بخاری‌های نفتی به یکی از دغدغه‌های مسئولان و مطالبات مردمی تبدیل شده است، افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده که استان گیلان نیز در این زمینه مستثنی نیست.

دقیق به جایگاه ششم استان گیلان در اجرای طرح آجر به آجر اشاره و اضافه کرد: گیلانیان تاکنون ۱۸۵ میلیون تومان در این طرح مشارکت کرده‌اند.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید