کد خبر: 274549
۰
۰
نسخه چاپی

واحدهای تولیدی موظف به عرضه مرغ و تخم مرغ در شبکه منتخب هستند

عباس تابش، پنجشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان فارس در شیراز افزود: این مساله به جهاد کشاورزی ابلاغ شده و امیدواریم در تنظیم بازار استان‌ها هم مصوب شود و جهاد کشاورزی موظف است واحدهای متخلف را برای تشکیل پرونده به تعزیرات و در نهایت به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کند و علاوه بر این حق تخصیص نهاده برای دور بعدی به آنها را نیز ندارد.

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با بیان اینکه قیمت فعلی مرغ بر اساس قیمت ۵۰ درصد نهاده کنجاله آزاد و دولتی است و ۱۵ درصد ذرت آزاد و دولتی است، اظهار داشت: امروز همه استان‌ها می‌گویند که ما مازاد بر نیازمان جوجه‌ریزی داریم و بخشی از تولید گوشت تولیدی استان را به استان‌های همجوار ارسال می‌کنیم، این یعنی نه تنها هیچ استانی کمتر از نیاز خود مرغ تولید نمی‌کند بلکه همه آنها بیشتر از نیاز خود تولید دارند.
تابش اضافه کرد: ما بر روی کاغذ، مازاد بر نیاز کشور تولید مرغ داریم اما در شبکه‌ها مرغ پیدا نمی‌شود.
این مقام مسوول گفت: برنامه‌ریزی ما برای ماه‌های بهمن و اسفند، ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی بود که این ذخیره سازی ماهانه جوجه در کشور را افزون بر ۲۰ میلیون قطعه افزایش می‌دهد.
تابش افزود: باید دقت بیشتری در جوجه‌ریزی داشته باشیم که نهایتا نتیجه آن خروج نهاده‌های دامی از جوجه‌ریزی‌ها به شبکه غیر رسمی در بازار نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: امسال باید متفاوت تر از سال‌های گذشته، حضور در بازار، احراز تخلف و صدور پرونده برای متخلفان بالا برود تا مردم احساس کنند که ما پیگیر مسائل در این زمینه هستیم، برای این کار سه خودرو برای استان فارس تدارک دیده‌ایم و استاندار هم قول داده که به لحاظ تامین خودرو کمک کند تا بازرسان ما متحدالشکل در بازار حضور داشته باشند.
تابش گفت: البته با این شرایط اگر تعداد بازرسان را ۱۰ برابر هم کنیم پاسخگو نخواهد بود، بنابراین باید به سمت استفاده از سامانه‌های نوین بازرسی برویم.
رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در مورد قیمت مصوب شکر نیز بیان داشت: ما شکر برای فروش به قیمت هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کشور نداریم بلکه بهای هر کیلو شکر همه واحدهای تولید کننده این محصول برای مصرف کنندگان ۶ هزار و ۶۵۰ تومان است، بنابراین اگر کارخانه‌ای امروز این کالا را به ازای هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشد، تخلف کرده است.
تابش ادامه داد: شکر کیلویی ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان فقط برای واحدهای صنعتی و صنفی است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید