کد خبر: 274551
۰
۰
نسخه چاپی

توانمندی فارس در استقلال تولید روغن خوراکی در کشور

به گزارش اقتصادآینده نیوز عباس تابش بعد از ظهر پنجشنبه در آئین کلنگ زنی محل جدید شرکت روغن نباتی شیراز بیان کرد: با توجه به میزان آلایندگی این صنعت یکی از مطالباتی که در سطح استان فارس و به خصوص در کلانشهر شیراز وجود داشت و جابجایی صنایع آلاینده از جمله روغن نباتی شیراز به خارج از فضای شهری بود.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی موجود در کشور که عامل آن تحریم‌های ظالمانه است باعث شده تا رزمندگان اقتصادی عمر و سرمایه خود را برای رفاه عامه مردم هزینه کرده و در این راه تلاش‌های مثمرثمر ای انجام دهند.

تابش یادآور شد: وزارت صنعت معدن و تجارت، استانداری فارس و سرمایه گذار بخش خصوصی در تلاش است تا با فراهم کردن مقدمات ساخت سریع‌تر کارخانه روغن نباتی زمینه انتقال آن را در کوتاه‌ترین زمان و طی سه سال آینده به خارج از شهر شیراز فراهم کند.

وی ادامه داد: از جمله ثمراتی که خروج کارخانه روغن نباتی از سطح کلان شهر شیراز دارد کاهش آلودگی در این کلان شهر بوده و این در حالی است که با ایجاد این کارخانه زمینه استقلال در تولید روغن خام و همچنین عدم واردات روغن خام در کشور فراهم خواهد شد.

او گفت: برطرف کردن نیاز داخلی و تأمین کالای استراتژیک کشور نیز از جمله ثمراتی است که این کارخانه به همراه خواهد داشت

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و جلب سرمایه گذاری از جمله نکاتی است که بایستی در ایجاد کارخانه‌های جدید مد نظر فعالین اقتصادی باشد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید