۷ هزار مترمربع اراضی ملی در اردستان آزادسازی شد

مجید خداپرستان عصر پنجشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ اصل نهال غیرمثمر شامل زیتون تلخ، سرو، کاج، اقاقیا و سنجد با توجه به وسعت اردستان بین بخشداری‌های شهرستان توزیع شد، افزود: برای ادارات، مدارس و اشخاص نیز سهمیه نهال در نظر گرفته شده که می‌توانند با مراجعه به منابع طبیعی شهرستان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در طرح ساخت بادشکن زنده ۱۰ هزار اصله نهال مثمر شامل گل محمدی، پسته، زیتون شیرین و اکالیپتوس در اطراف مزارع و طرح‌های کشاورزی کاشته می‌شود، اضافه کرد: با توجه به وضعیت شهرستان و حرکت شن‌های روان ساخت این بادشکن‌ها در درازمدت مفید است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان با اشاره به وجود یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در این شهرستان اظهار داشت: در سال جاری برای ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سند تک برگ اخذ شد که باعث کاهش مشکلات مردم و مشخص شدن مستثنیات می‌شود.

خداپرستان با اشاره به اجرای طرح گشت و کنترل با صرف اعتبار افزون بر ۳۳۴ میلیون تومان در اردستان گفت: در سال جاری پنج فقره پرونده قاچاق چوب به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم چوب و ۱۰۰ کیلو زغال تاغ تشکیل شده است.

شهرستان اردستان با افزون ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید