کد خبر: 274616
۰
۰
نسخه چاپی

ترور شهید سلیمانی در جهت ممانعت از جهانی شدن پیام جمهوری اسلامی

به گزارش اقتصادآینده نیوز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نخستین نشست فعالان بین‌الملل در سومین حرم اهل‌بیت (ع) بیان کرد: در حوزه تبلیغ و پیام‌رسانی همواره با مشکل نبود یا کمبود ابزار نیز مواجه بوده‌ایم و مشکلات دیگری نیز وجود دارد که مانع اقدام هستند.

او با اشاره به اینکه مخالفان در تلاش هستند تا پیام جمهوری اسلامی به دنیا نرسد، ترور سردار سلیمانی را از جمله اقدامات بازدارنده در همین زمینه برشمرد و گفت: افرادی که حمل رسالت می‌کنند، از غیرخدا نمی‌ترسند و این امر در روز گار ما مصداق بسیاری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به شکل‌گیری نهادهای بین‌المللی بعد از جنگ جهانی دوم، گفت: کسانی که در جنگ پیروز شدند، اساس‌هایی را برای اینکه حکومت خود را بر دنیا پیش ببرند، چیدند و از همین رو، مجموعه‌هایی که امروز ناکارامدی شأن اثبات شده، همچنان دوام دارند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: نهادهای فرهنگی در خدمت صاحبان قدرت و سلطه است؛ بنابراین باید حریت و آزاداندیشی و نترسیدن از غیر خدا را برای خود فرض کنیم و در تفکر و اندیشه مستقل باشیم، چرا که اگر سپر انداختیم، چیزی از ما باقی نخواهد ماند.

او اضافه کرد: نشان دادن اماکن فرهنگی، مذهبی و باستانی به گردشگران خارجی باید حاوی پیام باشد. اگر تخت‌جمشید را به آن‌ها معرفی کنیم، اما نتوانیم عظمت خود را جلوه دهیم، این نمایش در واقع نوعی گدایی از جیب آن‌ها فرض می‌شود؛ اما اگر گفتیم ما کسی هستیم و بعد آثارمان را نشان دهیم و ارتباطاتمان را در عرصه بین‌الملل مبتنی بر باورمان نسبت به آئین و مراممان قرار دهیم، مسیر درستی برای تبلیغ پیش گرفته‌ایم.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: ما تکلیف داریم پیام خدا را برسانیم و نباید نگران این باشیم که این پیام منتقل نمی‌شود، زیرا این نهضت ابراهیمی است و پیام رسانده می‌شود. نگوییم در محاصره هستیم زیرا ما برای خدا کار می‌کنیم و دست او بالاتر از همه دست‌هاست.

نماینده ولی فقیه در فارس، نخستین شرط فعالیت در عرصه بین‌الملل را تاکید بر هویت مسلمان ایرانی بودن برشمرد گفت: باید برای ایرانی‌بودن و اسلامی بودنمان آنقدر حساب قائل باشیم که آن را با چیزی عوض نکنیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید