کد خبر: 274618
۰
۰
نسخه چاپی

درخت شناسنامه‌دار به ازای تولد هر نوزاد در استان سمنان کاشته شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز منوچهر فخری ظهر پنج‌شنبه در آئین درختکاری به میزبانی محوطه مجتمع فرهنگی گردشگری امید سرخه ضمن بیان اینکه برای احیای فرهنگ حفظ و احیای درختکاری می‌بایست درخت شناسنامه‌دار به ازای تولد هر نوزاد سمنانی کاشته شود، ابراز داشت: در اجرای این مهم همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است تا بتوان بافرهنگ سازی این موضوع شاهد سرسبزی بیشتری برای استان سمنان باشیم.

وی بابیان اینکه یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و وطن را می‌توان با کاشت نهال شناسنامه‌دار نیز گرامی داشت، افزود: این مهم می‌تواند سهم عمده‌ای در ازدیاد درختان و احیای منابع طبیعی ایفا کند که انتظار می‌رود خانواده شهدا نسبت به کاشت درخت به یاد شهدا اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه کاشت درخت باید به معنای واقعی در استان سمنان فرهنگ‌سازی شود، ابراز داشت: با افزایش پوشش گیاهی می‌توانیم شاهد افزایش فضای سبز خوب برای بهره‌مندی مردم استان و زائران حرم رضوی (ع) در آینده نزدیک باشیم.

فخری ضمن بیان اینکه برای ارتقا فرهنگ درختکاری می‌بایست به هر دلیل و مناسبت آئینی و ملی در کشور و استان درخت کاشته شود، تصریح کرد: علیرغم این تفاسیر از سوی دیگر نیز کاشت نهال باید در نقاط مختلف استان بر اساس زیست‌بوم هر منطقه صورت گیرد.

وی بابیان اینکه استانداری سمنان همواره به حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی معتقد بوده است، افزود: تغییر کاربردی اراضی خط قرمز استانداری سمنان محسوب می‌شود که از صدور آن نیز در سطح استان جلوگیری شده است.

به گزارش مهر، با حضور فرماندار، امام‌جمعه و سایر مسئولان سرخه در این مراسم کاشت ۲۰ هکتار درخت در محوطه مجتمع در حال ساخت گردشگری و فرهنگی امید این شهرستان آغاز شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید