کد خبر: 274647
۰
۰
نسخه چاپی

۷۴ هزار و ۸۷۶ قبض برق صادر شده در قم در رده کم‌مصرف قرار دارد

سید محمدرضا غفوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار ما، افزود: تعداد مشترکان مشمول برق امید با توجه به میزان مصرف مشترکان متغیر است و ممکن است در ماه‌هایی از سال افزایش یا کاهش داشته باشد.

وی اضافه کرد: برق امید مخصوص مشترکان خانگی و با هدف اصلاح الگوی مصرف می‌باشد که در این طرح مشترکان به سه بخش کم مصرف،‌ خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: ۶۹ هزار و ۹۱۹ اشتراک شهری و چهار هزار و ۹۵۷ اشتراک روستایی کم‌مصرف، ۲۳۹ هزار و ۱۲۳ اشتراک شهری و هشت هزار و ۹۰۹ اشتراک روستایی خوش مصرف و ۱۸۴ هزار و ۵۷۶ قبض شهری و پنج هزار و ۸۱ قبض روستایی پرمصرف هستند.

به گفته غفوری، مشترکانی که مصرفشان در چهارماه گرم سال از خرداد تا شهریور ۲۰۰ کیلووات و در سایر ماه‌ها زیر ۸۰ کیلووات است، کم‌مصرف هستند و برق مصرفیشان رایگان محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: ساکنان دایمی روستاها شامل این طرح هستند و ساکنان فصلی و باغ‌ویلاها مشمول طرح نمی‌شوند.

وی افزود: افزایش درآمدی که بابت کاهش مصرف برق در استان داریم بیشتر از کاهش درآمدی است که به‌واسطه رایگان شدن برق تعدادی از مشترکان صورت گرفته است.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین شرکت توزیع برق قم اضافه کرد: مشترکان برق با اصلاح روش‌های استفاده از وسایل برقی از جمله کولر گازی می‌توانند با کاهش مصرف برق جزو مشترکان کم‌مصرف شوند.

در استان قم ۵۱۸ هزار و ۶۳۶ مورد قبض شهری و ۲۲ هزار و ۲۸۸ مورد قبض روستایی صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید