کد خبر: 274649
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

افتتاح جامه القران علی ابن ابیطالب(ع) در ملارد

همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) ، "دارالقران علی ابن ابیطالب (ع)" در ملارد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد:این مراسم روز پنجشنبه هفتم اسفند همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و با حضور حجت الا سلام والمسلمین حسینی نوری امام جمعه ،امیر اسماعیل پورروشن رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد ،حجت الاسلام والمسلمین قاسمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و علاقه مندان به قران کریم، با حضور قاریان قران برگزار شد.
امام جمعه شهرستان ملارد با بیان اینکه مهمترین هدف این نهاد ایجاد انگیزه قرآنی و تربیت شایستگانی است که عاملان قرآن باشند، خاطر نشان کرد: ما موظفیم که تهاجمات فرهنگی را از اسلام و قرآن دورسازیم ، چراکه دشمن قسم خورده ما یک لحظه هم آرام ننشسته و هر روز به فعالیتهای خود ضد دین و قرآن می افزایند.
وی با تاکید بر اینکه قران کتاب همه جانبه و در برگیرنده همه زمینه ها می باشد، گفت: قرآن کریم کتاب اخلاق، اصول، سیاست و قانون و رهنمای بشریت است، به همین دلیل است که منافقین آنرا دشمن می دانند و دست به تهاجمات فرهنگی و دینی در کشورهای اسلامی می زند.
امیر اسماعیل پورروشن رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملارد در این مراسم گفت: اینکه قرآن سخنی است که حق را از باطل جدا می کند، تصریح کرد: ما نباید در مقابل دشمنان اسلام و قرآن خاموش بنشینم ، بر ماست که بر این ریسمان الهی چنگ بزنیم و فعالیت های دینی و قرآنی خود را افزایش دهیم.
به گفته‏ی وی، مسلمانان هر گامی را که برای اشتراک دراین محافل معنوی برمی دارند، مشت محکمی بر دهان دشمنان قرآن و اسلام است.
وی، این نهاد دینی را محلی برای فراگیری قرآن و تربیت افکار قرآنی عنوان کرد و گفت: علاوه بر آموزش قرآن و تربیت فرزندان کشور برای قرآنی شدن، این موسسه، مسابقات قرآنی و سراسری برگزار می کند.
وی از راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و گفت که سامانه ثبت اطلاعات مؤسسات کشور در مرحله نخست، تمامی اطلاعات مربوط به مؤسسه مانند، مدیرمسئول، مدیرعامل، اعضای هیئت مؤسس، هیئت مدیره، مربیان و بازرسان، اطلاعات مربوط به ساختمان، اساسنامه، استقلال مؤسسه یا وابستگی به مؤسسات دیگر جمع‌آوری می‌شود. در مراحل بعدی سامانه، مسئله نظارت بر موسسات، حمایت‌ها، تسهیلات و فرایندهای آموزش نیز به این سامانه افزوده خواهد شد.
 

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس