کد خبر: 274670
۰
۰
نسخه چاپی

اهدای جایزه دکتر ولوی در اولین کنفرانس ملی تنوع زیستی در فارس

به گزارش اقتصادآینده نیوز، در اختتامیه این کنفرانس که طی روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند به صورت مجازی و در فضای اسکای روم برگزار، در بخش اهدای جایزه دکتر ولوی جوایز ارزنده‌ای به یکی از خیرین و فعالان محیط زیست، یکی از انجمن‌های مردم نهاد و یکی از مستندسازان و عکاسان حوزه تنوع زیستی به رسم یادبود اهدا شد.

برترین و اولین جایزه دکتر ولوی به بهمن ایزدی خیر و فعال محیط زیستی و رئیس انجمن گنجینه پشتیبان زیست بوم به پاس خدمات ارزنده وی در نجات تعداد زیادی از محیط بانان در بند در سطح کشور و نجات ایشان از حکم اعدام و همچنین ثبت کویر لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ملی و حمایت‌های مادی و معنوی بسیار زیادی که از حافظان تنوع زیستی به عمل آورده و همچنین حمایت‌های قضائی از آنان و بسیاری دیگر از اقدامات داوطلبانه و مؤثر در حفظ و حراست از انفال الهی و مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست اهدا شد.

دومین نفر برگزیده که شایسته دریافت اولین جایزه مرحوم ولوی شد، علی نصیری رئیس تشکل زیست محیطی سبز گستران پاقلات بود. این انجمن در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را با تعدادی اندک از علاقه مندان محیط زیست اغاز کرده است و از آغاز فعالیت خود سعی داشته است تا زیست گاه‌ها، جنگل‌ها و تالاب‌های منطقه را احیا کند.

اهدای جایزه دکتر ولوی در اولین کنفرانس ملی تنوع زیستی در فارس

این تشکل در این زمینه شروع به جنگل کاری دشت‌ها، اجرای طرح بیابان زدایی، بذرکاری، کشت گیاهان دارویی، احیا تالاب، ایجاد منطق ه چرا ممنوع تلاش‌های بسزایی داشته و پیشرفت‌های چشم گیری در این زمینه به دست آورده است.

۱۳۸۶ این تشکل داری ثبت رسمی بوده و مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کرده است و تا کنون موفق شده است برای اولین بار منطقه‌ای به وسعت ۵۳۰۰۰ هکتار را تحت عنوان منطقه شکار ممنوع مردمی ایجاد کند

با پیگیری‌های شبانه روزی، آموزش و جذب مشارکت جوامع محلی تعداد اعضای آن به ۶۵۰ نفر نیروهای علاقه مند افزایش یافته است وبا برنامه ریزی منظم در حفاظت از گونه‌های نادر و در معرض تهدید انقراض پیشرفتهای چشم گیری داشته است.

این تشکل همچنین جهت پایش منطقه اعضای تشکل پاسگاه محیط بانی مردمی ایجاد کرده تا به صورت شبانه روزی از حیات وحش منطقه حفاظت کند. و آبشخورهای زیادی در نقاط مختلف منطقه توسط خیرین و اعضای تشکل خریداری و نصب کرده است و خوشبختانه این تشکل شاخه‌های بیشتری در سایر بخشها و روستاهای مجاور تشکیل داده است.

همچنین نفر سومی که به دریافت جایزه دکتر ولوی مفتخر شد، محمد جواد آرمان مهر، عکاس، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده حوزه محیط زیست و رسانه بود که با ساخت بیش از ۵۰ کلیپ و ساخت مستند به رنگ ارغوان ۱۷ دقیقه و پخش از شبکه مستند، همچنین ساخت مستند بختگان به مدت ۵۲ دقیقه و ثبت تصویری اولین کلنی زادآوری در تالاب بختگان در سال ۱۳۹۹ شایسته دریافت این جایزه شناخته شد.

«حمزه ولوی» مدیرکل محیط زیست فارس بود که در سال ۹۶ بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

اهدای جایزه دکتر ولوی در اولین کنفرانس ملی تنوع زیستی در فارس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید