کد خبر: 274677
۰
۰
نسخه چاپی

ثبات و امنیت از برکات انقلاب است/توجه به کارکرد فرهنگی مساجد

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های مجازی نمازجمعه با اشاره به فرازی از فرمایشات گران بهای حضرت علی (ع) با تاکید بر ترویج اسلام ناب محمدی اظهار داشت: اسلام دین رحمت بوده و پیامبر اسلام (ص) برای رحمت و هدایت مردم فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند در دین اسلام نباید صحبتی از دفاع و جنگ باشد، عنوان کرد: آنان هدفشان اسلام آمریکایی بوده و هدف اسلام ناب محمدی این نیست زیرا اسلام دارای حکومت وفلسفه سیاسی است و برای حکومت در جامعه برنامه دارد.

وی با اظهار اینکه اسلام در برخورد با ظالمان ساکت نخواهد بود، یادآور شد: اسلام رحمانی در واقع همان اسلام آمریکایی بوده و اسلام پیامبر و حضرت علی نیست.

امام جمعه ساری با این پرسش که آیا دین اسلام برابر ظالم و تضییع حقوق مظلوم باید ساکت باشد؟ افزود: دین اسلام برابر اقلیت مستکبر، ظالم، استکبار وجانی نباید ساکت باشد و باید برخورد قهرآمیز با شرک و مشرکان داشته باشد.

به فکر نیازمندان و مستمندان باشیم

آیت الله لائینی با اشاره به آغاز هفته احسان ونیکوکاری با شعار عیدی برای همه اظهار داشت: در این ایام باید به فکر فقرا و مستمندان باشیم زیرا مال متعلق به خداوند بوده و به امانت نزد مردم گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به ساخت زائرسرا در مشهد مقدس اشاره کرد وگفت: این زائرسرا بیش از شش هزار مترمربع زیربنا دارد و برای ساخت آنان نیازمند مشارکت مردم هستیم.

وی باگرامیداشت درپس بودن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و تبریک عید مبعث ادامه داد: در دنیا باید همانند افرادی باشیم که خانه‌ای ندارند وخود را برای سفر معنوی آخرت مهیا کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به هفته درختکاری بر لزوم صیانت از منابع طبیعی و عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و گفت: درخت بهترین رفیق زندگی انسان است و باید صیانت شوند.

توجه به کارکرد فرهنگی مساجد

وی با اظهار اینکه مساجد باید دارای کارکرد فرهنگی باشند، وجود کانون‌های فرهنگی در کنار مساجد را الزامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی سبب بعثت و تحول در کشور شد و منجر به ایجاد انقلاب شکوهمند شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به برکات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ثبات، امنیت و تمامیت ارضی از جمله برکات انقلاب شکوهمند اسلامی است که در بیانیه دوم گام اسلامی نیز به آن اشاره وتاکید شده است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس معجزه انقلاب و حضور ملت سبب شد تا یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندهیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید