کد خبر: 274678
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در لرستان

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز جمعه در مراسم روز درختکاری اظهار داشت: زندگی انسان‌ها به درخت و درختکاری گره خورده است چرا که درختان در حیات و نفس کشیدن انسان‌ها نقش بسزایی دارند.

وی به سوره «الرحمان» و آیه «النجم و الشجر یسجدان» و اهمیت درختان گریزی زد و افزود: درختان نیز مانند سایر موجودات دیگر تسبیح و سجده خداوند را به جا می‌آورند؛ بایستی از درختان صیانت شود چرا که در روایات به حفاظت از درخت و درختکاری سفارشات زیادی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که هر کس درختی بکارد خداوند در بهشت درختی برای او می‌کارد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: درختکاری جز کارهای نیکوست و تأثیر درختان، جنگل و مراتع بر هیچکس پوشیده نیست پس بر همه لازم است که به رغم وظیفه دینی و شرعی خود، از این منابع خدادادی حفاظت و حراست کنند.

حجت الاسلام شاهرخی به اعتباری که توسط مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی به استان‌ها داده شده تا در حوزه‌های آبخیزداری فعالیت کنند اشاره کرد و آن را، مهم برشمرد و افزود: فعالیت‌ها و کارهای انجام شده اداره کل منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری در سطح استان لرستان بسیار مثبت و مطلوب بوده اما بایستی باز به سرعت و دقت بیشتری این گونه عملیات‌ها را توسعه دهند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید