کد خبر: 274681
۰
۰
نسخه چاپی

احتمال کاهش ذخائر خونی کرمانشاه /فوتبالی‌ها پویش راه انداختند

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تأمین خون و فرآورده‌های خونی در دنیای امروزی بسیار حائز اهمیت است، به طوری که دیر رسیدن یک فرآورده خونی می‌تواند باعث مرگ یک هم‌وطن شود.

متأسفانه در سال جاری که با بیماری کرونا شروع شد و همچنان شرایط کرونایی پا برجاست، در نتیجه شیوع این ویروس تأمین خون و فرآورده‌های خونی با مشکل مواجه شده است.

نیاز به اهدا خون ویژه یک روز و یک هفته نیست، این نیاز شرط ادامه زندگی برخی از بیماران خاص است که متأسفانه شیوع کرونا سبب شده تا بسیاری از افراد، به دلیل ترس از ابتلاء به بیماری، مراجعه کمتری به مراکز انتقال خون داشته باشند که این امر بر ذخیره‌سازی گروه‌های خونی تأثیرگذار بوده است.

البته تمام سختگیری‌های لازم برای حفظ سلامت اهدا کنندگان خون و پرسنل مراکز انتقال خون صورت گرفته و سازمان انتقال خون ایران در تلاش است تا در قالب پویش‌های مختلف ذخایر خونی را در حد نیاز کنترل کند.

یکی از پویش‌هایی که این روزها برای اهدای خون به راه افتاده و درجریان است، اهدای خون فوتبالی‌ها است که به منظور جلب مشارکت خانواده فوتبال ایران همچون فوتبالیست‌ها، مربیان، پیشکسوتان، مدیران، هواداران و دوستداران این ورزش مردمی به کار انسان دوستانه اهدای خون برای نجات جان بیماران و گرامیداشت یاد و نام مرحوم علی انصاریان و مرحوم مهرداد میناوند چهره‌های فقید فوتبال ایران راه افتاده است.

پویش اهدای خون خانواده بزرگ فوتبال ایران به یاد ۲ اسطوره بزرگ فوتبال ایران (علی انصاریان و مهرداد میناوند) از هشتم لغایت ۲۵ اسفند برگزار می‌شود، اعداد هشت و ۲۵ برگرفته از شماره پیراهن این ۲ فوتبالیست است که چندی پیش با فاصله اندک در اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند.

احتمال کاهش ذخائر خونی کرمانشاه /فوتبالی‌ها پویش راه انداختند

اجرای پویش اهدای خون فوتبالی‌ها در کرمانشاه

مصطفی باباملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه‌اندازی پویش اهدای خون فوتبالی‌ها از هشتم لغایت ۲۵ اسفند در کرمانشاه همزمان با سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: این پویش از سوی سازمان انتقال خون ایران برگزار شده که شایسته است ورزشکاران، فوتبالیست‌ها و فوتبال دوستان برای پیوستن به این پویش در استان کرمانشاه شرکت کنند.

وی افزود: این پویش به یاد مرحومان علی انصاریان و مهرداد میناوند ملی‌پوشان سابق کشور راه‌اندازی شده که انتظار داریم اهالی فوتبال در استان کرمانشاه حضور چشمگیری در این پویش داشته باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه به ساعات مراجعه برای اهدا خون اشاره کرد و گفت: فوتبال دوستان می‌توانند از هشت صبح تا ساعت ۱۹ به مرکز انتقال خون شهرستان کرمانشاه مراجعه کنند.

اجرای ۵ پویش اهدای خون در کرمانشاه

پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: هرساله در ایام منتهی به سال نو با کاهش آمار مراجعات به مراکز انتقال خون در ۲ هفته اول سال جدید و افزایش سفر در تعطیلات نوروزی ذخایر خونی کاهش یافته و نگرانی از این موضوع افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا نگرانی‌ها را در زمینه کاهش ذخایر خونی افزایش داده است، افزود: پویش‌های کشوری توسط سازمان انتقال خون کشور برای جبران کمبود و افزایش ذخایر خونی در نظر گرفته شده تا تمامی ارگان‌ها و مردم را به سمت اهدای خون تشویق کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه به پویش لاله‌های انقلاب اشاره و تصریح کرد: این پویش ویژه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرزندان جانباز است که از ۱۲ اسفندماه آغاز و تا ۲۲ اسفند ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: پویش حیات سبز یکی از برنامه‌های دیگر سازمان انتقال خون برای افزایش ذخایر خونی است که به مناسب هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به مدت سه روز از ۱۶ لغایت ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود.

احتمال کاهش ذخائر خونی کرمانشاه /فوتبالی‌ها پویش راه انداختند

صالحی‌فر به پویش اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و گفت: این پویش به منظور افزایش مشارکت و اهدای خون کارکنان فوریت‌های پزشکی بوده که روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه پویش اهدای خون فوتبالی‌ها از هشتم لغایت ۲۵ اسفندماه در استان کرمانشاه به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: تمامی فوتبالیست‌ها، فوتبال دوست‌ها و باشگاه‌های فوتبال و فوتسال می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

وی افزود: با انجام هماهنگی‌های قبلی به منظور جلوگیری از ازدحام، هر تیم و باشگاه می‌توانند با لوگو و لباس مخصوص خود در مرکز انتقال خون استان کرمانشاه برای اهدای خون مراجعه کنند.

صالحی‌فر با بیان اینکه مرکز انتقال خون در شهر کرمانشاه از هشت صبح الی ساعت ۱۹ در طول هفته به جز روزهای جمعه باز است، گفت: تیم سیار تقریباً هر هفته با یک برنامه ریزی از قبل اعلام شده به یک شهرستان رفته و کار اهدای خون را انجام می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن اعیاد شعبانیه، افزود:: در روزهای پایانی اسفندماه با در پیش بودن روز پاسدار و جانباز برنامه‌های هماهنگ و خوبی با برخی دستگاه برای تأمین خون مورد نیاز در استان کرمانشاه هماهنگ شده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید