کد خبر: 274682
۰
۰
نسخه چاپی

مسافرت عامل انتقال ویروس کرونای انگلیسی به رفسنجان

به گزارش اقتصادآینده نیوز احمد جمالی زاده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالگرد شناسایی کرونا در رفسنجان اولین مورد ابتلاء به کرونای انگلیسی نیز کشف شد، با این وجود این شهرستان با خطر جدی روبروست، طی چند هفته گذشته بر اساس شواهد ما منتظر این ویروس جهش یافته بودیم.

وی افزود: شیوع بالای بیماری در خانواده‌ها، مشاهده موارد شدید بیماری و سیر سریع علائم در مبتلایان و همچنین ابتلای کودکان و نوجوانان به عنوان شواهدی مبنی بر وجود این ویروس جهش یافته در رفسنجان است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: متأسفانه در روزهای گذشته بر اساس بررسی‌های میدانی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر و به خصوص در برخی از روستاها به شدت کاهش یافته، از همه مهمتر رفتن به مهمانی و دورهمی های خانوادگی زیاد شده و به نوعی عادی انگاری را می‌بینیم.

جمالی زاده افزود: این موضوع ما را به شدت نگران می‌کند، نگران این هستیم که عید سختی را در پیش رو داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: کاهش استفاده از ماسک، حضور در مراکز تجمعی مانند مراکز خرید و از همه مهمتر رفتن به مسافرت و دورهمی های خانوادگی از دلایل مهم افزایش موارد بیماری و پیدا شدن کرونای جهش یافته (انگلیسی) است.

جمالی زاده اظهار کرد: این زنگ خطر جدی برای همشهریان است، از همه مردم انتظار داریم همچون گذشته و حتی خیلی بیشتر از گذشته به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه کنند. این ویروس هم سرعت انتشار بیشتری دارد و هم باعث مرگ و میر بیشتری می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه انجام تست برای نوع جهش یافته بصورت محدود انجام می‌شود قطعاً موارد بیماری خیلی بالا است و این بیماری مانند کوه یخی است که ما قسمت کوچکی از آن را مشاهده می‌کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان بیان کرد: نکته‌ای که در موارد مثبت از نظر ویروس انگلیسی شاهد هستیم سابقه سفر خود فرد و یا مسافرت یکی از نزدیکان و یا همکاران ایشان است، لذا در این ایام توصیه می‌شود حتی المقدور از مسافرت‌های غیر ضرور پرهیز شود.

جمالی زاده تأکید کرد: احتمال اینکه ویروس در سطح شهرستان در حال چرخش باشد بسیار زیاد است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید