کد خبر: 274683
۰
۰
نسخه چاپی

کاشت ۵۰۰ اصله نهال توسط فعالان فرهنگی استان قزوین

سید مجتبی میرصدوقی در حاشیه برنامه درختکاری مظهر حیات که به همت جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی استان قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق سخنان رهبر انقلاب در خصوص روز درخت‌کاری و ترویج این فرهنگ تصمیم گرفتیم فرهنگ درخت‌کاری را در سطح استان قزوین به صورت یک طرح تربیتی اجرا کنیم.

معاون عملیات گفتمان‌ساز جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی استان قزوین اذعان کرد: در فاز اول پویش مظهر حیات تصمیم گرفتیم از قشر نوجوان و جوان در دو بخش واحد خواهران و برادران درختان مثمر مانند درختان میوه استفاده کنیم تا توانسته باشیم گام مؤثری در اجرا بیانات رهبری برداریم.

وی افزود: این پویش امروز جمعه در دو فاز برادران و خواهران و با برنامه‌های جانبی سخنرانی، اجرای سرود و در نهایت مراسم درخت‌کاری برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: در تمامی مراحل کاشت درخت به جهت رعایت ضوابط و اصول درخت‌کاری شهرداری به عنوان ناظر در برنامه حضور دارد و اطلاعات لازم را برای کاشت صحیح درخت در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

میرصدوقی تصریح کرد: در فاز اول پویش مظهر حیات ۵۰۰ درخت بادام و سنجد توسط خواهران و برداران کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: حضور مخاطبین خواهر در این برنامه به این دلیل است که سخنان رهبر انقلاب مختص به اشخاص خاص نبوده و حالا خواهران انقلابی در عرصه درخت‌کاری نیز همانند سایر عرصه‌ها برای عمل سخنان رهبر همگام با برادران وارد میدان می‌شوند.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه فرهنگ تربیتی درخت‌کاری تنها مختص به روز خاصی نیست و فرهنگ تربیت‌محور درخت‌کاری باید در بین تمام اقشار نهادینه شود ما تصمیم گرفتیم فاز دوم پویش مظهر حیات را برای تمام نهادها، هیئت، کانون‌ها و فعالین فرهنگی اجرا کنیم.

وی بیان کرد: هیئت، کانون‌ها و فعالین فرهنگی می‌توانند برای شرکت در این پویش به جبهه فرهنگی استان قزوین مراجعه کنند و همراه با جبهه یا به صورت مجزا با دریافت نهال در زمین‌های مدنظر خود و یا زمین‌های شهرداری در پویش مظهر حیات شرکت کنند.

میرصدوقی عنوان کرد: پویش مظهر حیات عنوان خوبی برای اجرا طرح تربیتی درخت‌کاری در بین نوجوان و جوانان است که باعث می‌شود این فرهنگ بزرگ در ذهن نوجوانان و جوان ما نهادینه شود.

وی گفت: درصورت استقبال مردم از پویش مظهر حیات در فاز اول و دوم امکان کاشت ۱۲۰۰ نهال در استان پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان قزوین تا پایان اسفندماه آماده همکاری با نهادهای فرهنگی برای اجرا پویش مظهر حیات و اهدا نهال خواهد بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید