کد خبر: 274694
۰
۰
نسخه چاپی

انجام بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری در استان ایلام

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد نوذری ظهر امروز جمعه در مراسم کاشت نهال در دانشگاه ایلام به مناسبت هفته منابع طبیعی، از کاشت بیش از یک میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی به دست شهروندان ایلامی خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاه خاص و ویژه‌ای به حوزه منابع طبیعی استان شده است به طوری که امروز ایلام در بحث جنگل کاری، آبخیزداری و بیابان زدایی با اقتدار رتبه اول کشور را در دست دارد.

وی در ادامه گفت: ایلام به واسطه مرزی بودن می‌تواند نقش بسیار مهمی در کنترل ریزگردها داشته باشد و در این راستا این استان با کاشت بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری نقش بی‌بدیلی در این زمینه داشته است.

سرپرست استانداری ایلام ضمن تقدیر از عملکرد خوب منابع طبیعی استان، عنوان کرد: کار خوب دیگری که در منابع طبیعی استان در حال انجام است همزمان با جنگل کاری، آبخیزداری و بیابان زدایی کاشت درختان مثمر ثمر بوده که این مهم در تقویت اقتصاد خانوارها تاثیر گذار است.

وی افزود: رویکرد مناسب دیگر در فرآیند آبخیزداری و آبخوانداری استان علاوه بر حفظ، نجات و جلوگیری از فرسایش خاک، منجر به تقویت منابع آبی زیر زمینی می‌شود و البته مجموعه این اقدامات می‌تواند سدی مستحکم در برابر روان آب‌ها و سیلاب‌ها نیز باشد.

نوذری در پایان از حضور نماینده ولی فقیه در مراسم کاشت نهال در آغاز هفته منابع طبیعی تقدیر کرد و گفت: امروز وجود نماینده محترم ولی فقیه در استان بسیار ارزشمند و مغتنم است به طوری که نقش محوری ایشان در ایجاد وحدت و همدلی و همراهی بین مردم و مسئولان باعث هم‌افزایی در امر توسعه استان شده که باید از این نقش آفرینی دلسوزانه و متعهدانه تشکر کرد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید