کد خبر: 274978
۰
۰
نسخه چاپی

آزادسازی بیش از ۲۲ میلیون مترمربع اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی ماور بعد از ظهر شنبه در جلسه ساماندهی، پیشگیری و مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان ساوجبلاغ که با حضور بازرس ویژه و مشاور وزیر کشور در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید یکی از اولویت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط باشد، چراکه این امر به صورت مستقیم با امنیت غذایی مردم در ارتباط است.

وی بیان کرد: تمام ادارات عضو کارگروه باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی نسبت به مقابله با وقوع ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۲ میلیون و ۸۱۹ هزار مترمربع اراضی و باغات کشاورزی این شهرستان از لوث ساخت و سازهای غیرمجاز آزاد شده است.

تخریب بیش از ۴ هزار ویلا و دیوارکشی غیرمجاز

وی خاطرنشان کرد: تخریب بیش از ۴ هزار و ۱۲۲ مورد ویلا، محوطه‌سازی، استخر، دیوارکشی غیرمجاز از دیگر اقدامات این شهرستان در حوزه ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در سال جاری بوده است.

ماور افزود: این اقدامات در ۴۰ روستای شهرستان اجرا و از ابتدای سال جاری ۷۱ حلقه چاه غیرمجاز نیز مسدود شده است.

وی متذکر شد: اگرچه ساوجبلاغ با معضل تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت مشهود مواجه است اما با پیگیری و مقابله جدی مانع تحقق اهداف سودجویان خواهیم شد و نمی‌گذاریم اراضی کشاورزی شهرستان تخریب شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید