کد خبر: 274983
۰
۰
نسخه چاپی

۳ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران البرزی ساخته می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، سلیمان رستمیان در نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در آستانه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با حضور معاونین، رؤسای ادارات ستادی و رؤسای ادارت با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال ۹۹ در سالن جلسات برگزار شده بود با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، بر لزوم برنامه ریزی های لازم برای اجرای برنامه‌های ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با رعایت دستور العمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهداست که باید با بسیج تمامی امکانات به استقبال این روز عزیز برویم.

وی افزود: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج راه شهدا در جامعه خصوصاً در بین نسل جوان است که باید از این فرصت بهره بگیریم. باید تلاش کنیم تا روز بزرگداشت شهدا در جامعه نهادینه شود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاهی انقلابی و خدمتگزار است

رستمیان د ر ادامه بنیاد شهید و امور ایثارگران را دستگاهی انقلابی و خدمتگزار دانست و تصریح کرد: ارزشهای نظام و انقلاب اسلامی بر گرفته از ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت، جوانمردی و تمامی عناصر اخلاقی است که برای حفظ دین و اسلام شکل گرفته و این نشأت گرفته از قیام حضرت سید الشهدا علیه السلام در روز عاشوراست. بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاهی برخاسته از دل انقلاب با دوراندیشی امام راحل برای خدمت به ایثارگران است که مأموریت اصلی آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی خدمت به ایثارگران را توفیق دانست و افزود: امام (ره) بنیاد را افضل نهادها دانسته‌اند لذا کارکنان بنیاد باید قدر خدمت در این نهاد را دانسته و برای رضای خدا تلاش کنند خدمت در بنیاد یک توفیق است که نصیب هرکس نمی‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز روحیه جهادی و تفکر انقلابی را دو مؤلفه بسیار مهم برای خدمت به ایثارگران و حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر خدمتگزاران نظام امروز با آرمش و امنیت تمام در حال خدمت به مردم هستند مرهون خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است. توجه به این نکته بسیار ضرورت دارد که چه خون‌هایی برای حفظ نظام و انقلاب ریخته شده و چه ایثارگری‌هایی انجام شده است، کشور ما در عرصه‌های مختلف برای حفظ ارزشهای انقلاب خون‌هایی زیادی هدیه داده است.

رستمیان افزود: امروز پاسداری از خون شهدا و حفظ ارزشهای نظام و انقلاب و در رأس آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک اصل در بنیاد است که کارکنان بنیاد باید علاوه بر کارهای اداری مجاهدانه، با روحیه انقلابی مانند یک سرباز مخلص باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی اظهار داشت: ما باید بدانیم کجا هستیم و به چه کسانی خدمت می‌کنیم، رضایتمندی و تکریم ایثارگران یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های بنیاد است که باید بدان پرداخته شود آن هم با اخلاق حسنه، انگیزه و اعتقاد قلبی، باید از این فرصتی که برای خدمت به ایثارگران داریم استفاده کنیم. این محقق نخواهد شد مگر با همان روحیه ایثار و ازخودگشتگی.اگر این باشد با شناسایی نقاط ضعف و قوت و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

ساماندهی مشمولین دریافت مسکن در سال ۱۴۰۰

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در بخش دیگر با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی مشمولین دریافت مسکن در سال ۱۴۰۰ گفت: مجموعه معاونت تعاون و امور اجتماعی با یک برنامه ریزی دقیق مشمولین دریافت مسکن در سال ۱۴۰۰ را اولویت بندی و آموزش‌های لازم را نیز به کارشناسان مربوطه ارائه کنند تا در سال آینده در بحث مسکن مشکلات ایثارگران را به حداقل برسانیم. تفاهمنامه ساخت ۳ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران در حال پیگیری است که بخشی از آن در سال پایان سال ۹۹ در آستانه روز شهدا و قسمتی از آن در آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با تاکید بر تعیین راهبردهای مناسب جهت ارائه خدمات به ایثارگرانی که به تازگی پرونده آنان به استان انتقال پیدا کرده است، افزود: استان البرز یکی از استان‌های مهاجر پذیر است که علاوه بر ۱۵ هزار پرونده بومی نزدیک به ۱۵ هزار پرونده میهمان نیز دارد که از این تعداد در سال ۹۹ به استان انتقال پیدا کرده است، لذا باید بتوانیم با تعیین یک راهبر مناسب علاوه بر خدمت رسانی به ایثارگران بومی و ایثارگرانی که به تازگی پرونده‌های آنان به استان انتقال پیدا کرده بتوانیم ایثارگران میهمان را نیز در حد توان پوشش دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با تاکید بر ایجاد پیشخوان‌های میز خدمت بیمه دی برای ارائه خدمت به ایثارگران گفت: ایجاد پیشخوان‌های میز خدمت بیمه دی یکی از بهترین و مناسب‌ترین راهکارها برای تسهیل خدمات به ایثارگران است. ایثارگران عزیز با وجود این میز خدمت می‌توانند با مراجعه به بنیادها تابعه مشکلات خود را مطرح و برطرف کنند، خصوصاً در بحث ارائه مدارک درمانی به بیمه.

وی همچنین به استمرار بحث پایش سلامت ایثارگران در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و تصریح کرد: رضایتمندی ایثارگران از بحث پایش سلامت بسیار مهم و تأثیرگذار است، مجموعه معاونت بهداشت درمان با انجام یک نظرسنجی نقاط و ضعف پایش سلامت در سال ۹۹ را بررسی و با تشکیل یک جلسه با پزشکان پایش سلامت برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای این طرح در سال ۱۴۰۰ را اجرایی کنند. توجه به سلامتی ایثارگران موضوعی مهم است خصوصاً در بحث والدین معظم شهدا که در معرض کهن‌سالی قرار دارند.

رستمیان افزود: برنامه‌ریزی برای احصای حق پرستاری والدین شهدا از دیگر مواردی است که باید برای آن برنامه داشته باشیم.

تبلیغات محیطی عاملی مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر با تاکید بر انجام تبلیغات محیطی به عنوان عاملی اثرگذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تابلوهای تبلیغاتی در اختیار بنیاد ظرفیتی مناسب برای انجام تبلیغات محیطی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، نظارت بر اجرای دقیق این مهم یکی از مهمترین وظایف معاونت فرهنگی با همکاری رؤسای مناطق است، نظارت جدی بر تابلوهای تبلیغاتی باید به طور مستمر ادامه پیدا کند.

تشکیل کمیته فناوری اطلاعات برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش کارکنان

دبیر شورای تروجی فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های خدمت رسانی نقش مهمی در تسهیل خدمت به ایثارگران خواهد داشت گفت: معاونت توسعه با تشکیل کمیته ویژه علاوه بر تقویت زیرساخت‌های لازم جهت خدمت به ایثارگران از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش کارکنان بهره بگیرد. آموزش یکی از اصلی‌ترین نیازهای بنیاد جهت خدمت به ایثارگران است و سبب خواهد شد تا امر خدمت رسانی با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: استفاده بهینه از و مدیریت مصرف انرژی و برنامه‌ریزی برای ورزش و نشاط همکاران نیز از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. نیروی انسانی با نشاط و کارآمد یکی از کلیدهای موفقیت نهادی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رستمیان در پایان با تشکر از زحمات تمامی خادمان شهدا افزود: کار در بنیاد بسیار گسترده و وسیع در عین حال بسیار شیرین است، عامل اصلی برای موفقیت اخلاص و برنامه ریزی دقیق است و ترسم مسیر حرکت برای آینده است، امیدواریم با توکل به خداوند بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام داده و شرمنده شهدا نشویم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید