کد خبر: 276334
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نقش بانک مهر ایران در گسترش قرض‌الحسنه

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سال ۱۳۸۶ تا کنون خدمات مالی چشم‌گیری ارائه و در کسب رضايت مشتريان و گسترش قرض‌الحسنه موفق عمل کرده است.

نقش بانک مهر ایران در گسترش قرض‌الحسنه

به گزارش اقتصاد آینده به نقل ازروابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه یکی از موضوعات تأکيد شده در اقتصاد اسلامي است. يکي از مباني بانكداري اسلامي نيز عقود قرض‌الحسنه است تا به اين وسيله بدون دريافت مبلغي مازاد، به افراد تسهيلات داده شود. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران به عنوان نخستين و بزرگترين بانك قرض‌الحسنه كشور تا كنون برنامه‌هاي مختلفي را براي اجراي اين وظيفه مهم انجام داده است.

این بانک با ارائه تسهیلات با توجه به شرایط متقاضیان به شيوه‌هاي مختلف سعي کرده تا نيازهاي نقدينگي افراد را در رفع احتياجات فراهم کند. يکي از شيوه‌هاي اعطاي تسهيلات در بانك قرض‌الحسنه مهر ايران را مي‌توان پرداخت وام به افراد معرفي شده توسط اشخاص حقوقي دانست. در اين شيوه بانك به متقاضيان معرفي شده از سوي اشخاص حقوقي از محل سپرده وديعه شده ايشان نزد خود به متقاضياني كه اين اشخاص معرفي كنند، تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت مي‌كند.

علاوه بر این، افراد حقیقی صاحب حساب در بانک می‌توانند بدون معرفي ضامن درخواست وام خود را به بانک ارائه کنند. در اين شيوه بانک تنها با دريافت يك چك، بر اساس ميانگين حساب افراد امكان كسب تسهيلات را فراهم مي‌كند. بنابراين افراد با مراجعه به همراه بانك خود نسبت به ثبت درخواست وام اقدام كرده و پس از پذيرش ضمانت، تسهيلات خود را دريافت مي‌كنند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سال ۱۳۸۶ تا کنون خدمات مالی چشم‌گیری ارائه و در کسب رضايت مشتريان موفق عمل کرده است. اين بانك كه تا سال ۱۳۹۵ مبالغ تسهيلات خود را به ۴۳هزار ميليارد ريال رسانده بود، با عملكرد موفق خود در سال جاري اين مبلغ را به بيش از ۳۱۰هزار ميليارد ريال رساند. در مجموع تمامي تسهيلات اعطا شده به مشتريان مبلغي بيش از ۸۸۶هزار ميليارد ريال بوده است.

شرایط کرونایی که وضعیت زندگي افراد را دگرگون کرد، ميزان تقاضاي افراد را براي دريافت تسهيلات افزايش داد. بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در چنين شرايطي علاوه بر اينكه حجم تسهيلات خود را در چارچوب مقررات بانك مركزي افزايش داد، براساس تفاهم‌نامه‌هايي كه با نهادهاي حمايتي مختلف كشور امضا كرد، براي توانمندسازي مددجويان نهادهاي حمايتي نيز گام‌هاي مؤثري برداشت. از جمله اين نهادها مي‌توان به كميته امداد امام خميني (ره)، بنياد بركت، ستاد اجرايي فرمان امام (ره) و بنياد مسكن اشاره كرد. نتيجه اين تفاهم‌نامه‌ها موجب شد بيش از نيم ميليون نفر از مددجويان اين نهادها از تسهيلات بانك قرض‌الحسنه مهر ايران برخوردار شوند. با اين كار احسان و نيكوكاري در سراسر كشور بروز و ظهور يافت.

از دیگر خدمات نوینی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستاي بهبود شرايط زندگي مردم ارائه کرده، مي‌توان به جمع‌آوري صدقات مردم و پرداخت وام قرض‌الحسنه به نيازمندان اشاره کرد كه مبالغ بازپرداخت اين طرح براي كمك به سايرين استفاده مي‌شود. اين اقدام علاوه بر اينكه موجب كمك مستمر به نيازمندان مي‌شود، عملي بسيار ارزشمند است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به شرایط کشور در بحران‌های مختلف با اقدامات خلاقانه و سومندی که انجام مي‌دهد موجب شده تا چرخه نيکوكاري و احسان ابدي شود و شرايط زندگي را براي همگان مخصوصاً نيازمندان تسهيل كند. اين اقدامات مذكور تنها بخشي از عملكرد درخشان اين بانك در طول بيش از ۱۳ سال فعاليت خود است. اميدواريم با تلاش كاركنان و مديران اين بانك شاهد بهبود وضعيت افراد بيشتري در سطح كشور باشيم و قرض‌الحسنه به طور چشم‌گيري در سطح كشور گسترش يابد.