کد خبر: 277497
۰
۰
نسخه چاپی

ثبت ۶۱ وقف جدید در خراسان‌جنوبی/ قاینی‌ها پیشتاز هستند

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در سال ۹۹ اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در ۱۷ بقعه برگزار شده است که در این طرح ۹ هزار و ۲۲ بسته غذایی و دو هزار و ۴۴ بسته بهداشتی از محل درآمد موقوفات بین نیازمندان توزیع کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در طرح ولایت علوی که در ۳۴ بقعه برگزار شد نیز ۲۱۰ بسته غذایی و ۱۵ هزار و ۵۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع و ۱۱۹ گوسفند نیز قربانی و گوشت آن توزیع شد.

بخشی پور با اشاره به دو سیل در خراسان‌جنوبی در سال ۹۹ ادامه داد: در این سیل در یک مرحله از محل درآمد موقوفات ۳۴۲ پتو و در یک مرحله ۱۳۰ بسته غذایی بین سیل‌زدگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی از محل درآمد موقوفات ۷۸۸ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کردیم، گفت: در طرح بصیرت عاشورایی نیز هزار و ۲۷۳ برنامه اجرا و در دهه اول ماه محرم چهار هزار و ۶۲۸ بسته غذایی و ۳۸ هزار و ۷۵۰ پرس غذای گرم و ۱۶ هزار و ۷۶ بسته بهداشتی بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی که از ۱۳ آذر تا ۱۳ دی برگزار شد نیز کمک‌هایی داشته‌ایم، اظهار کرد: در این طرح دو هزار و ۱۴۰ بسته غذایی، ۶۵۰ بسته بهداشتی و ۴۵ جفت کفش و لباس را بین نیازمندان توزیع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سوگواره یاس نبوی که در ۳۸ بقعه اجرا شد نیز ۱۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شده است، گفت: در مجموع حدود هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرای نیات واقف داشته‌ایم.

با اشاره به ثبت ۶۱ وقف جدید در خراسان‌جنوبی به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ وقف در قاین، ۱۱ وقف در بیرجند، ۹ وقف در طبس، ۶ وقف در نهبندان، پنج وقف در سربیشه، پنج وقف در خوسف و در خضری نیز چهار وقف، فردوس چهار وقف و در سرایان نیز چهار وقف به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: نیات این موقوفات قرآنی، عزاداری برای معصومین (ع)، مساعدت برای مزدوجین و … بوده است.

بخشی‌پور با بیان اینکه ۱۰ وقف جدید قرآنی داشته‌ایم، گفت: یکی از کارهای بسیار خوب فرهنگی در خراسان‌جنوبی مدرسه شبانه‌روی حفظ قرآن در محل حسینیه امام رضا (ع) است که تاکنون ۲۰۰ حافظ قرآن تحویل داده است.

وی تأکید کرد که در حوزه موقوفات قرآنی ضعیف هستیم و باید بیش از قبل در این حوزه کار فرهنگی انجام شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید