کد خبر: 277836
۰
۰
نسخه چاپی

اختصاص یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به راه آهن اردبیل

به گزارش اقتصادآینده نیوز، اکبر بهنامجو در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سبلان اظهار کرد: تحقق شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری شده است از اولویت‌های اصلی تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ است.

وی با اشاره به اینکه اولین قدم در جهت توسعه و حمایت از تولید شناسایی صحیح و به موقع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی است افزود: بر همین اساس فرمانداران و مدیران تمامی شهرستان‌ها موظف به آغاز بررسی و تحقیق در زمینه موانع پیش رو کارآفرینان استان هستند و امیدواریم تا پایان سال جاری مشکلات تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی استان را مرتفع کنیم.

استاندار اردبیل راه آهن اردبیل - میانه را یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی در سال جاری عنوان کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت بانک‌ها به خصوص بانک ملی و کشاورزی در حال انجام است و برای راه آهن اردبیل یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان فاینانس تخصیص یافت.

بهنامجو از تکمیل و بهره برداری از پروژه سد خدا آفرین سخن گفت و بیان کرد: مصمم به اتمام پروژه پایاب سد خدا آفرین هستیم چرا که با زیرکشت رفتن هفت هزار هکتار از این اراضی، ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال مذاکره و برنامه ریزی برای تأمین بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار پروژه سد خدا آفرین هستیم و امیدواریم تا اواسط سال جاری موفق به اخذ اعتبارات لازم ملی در این زمینه شویم.

استاندار اردبیل از چهار بانده کردن بیش از ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان برای چهار خطه کردن راه‌ها اخذ کردیم و امیدواریم این اعتبارات جهت تکمیل پروژه ایمن سازی و چهار بانده کردن جاده‌ها مؤثر باشد.

بهنامجو فاز سه مطالعات راه آهن اردبیل - پارس آباد را در حال مطالعه و تحقیق اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های گرمی، بیله سوار و مشکین شهر و شهرک صنعتی ۲ اردبیل نیز در مسیر این راه آهن اردبیل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: این خط ریلی به جمهوری آذربایجان متصل شده و جزو پایانه ریلی مشترک طبق توافقات بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است که به زودی مذاکرات تکمیلی برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه بین طرفین انجام می‌شود.

بهنامجو در پایان از افزایش اعتبارات لازم جهت تکمیل و پیشرفت پروژه‌های توسعه گردشگری در استان اردبیل با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در اردبیل خبر داد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید