کد خبر: 277959
۰
۰
نسخه چاپی

واردات بی رویه نفس تولید را تنگ کرد/غفلت از تولید در سایه برجام

حسین خسروی اسفزار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از حدود ۱۱ پیش نامگذاری سال‌ها را با محوریت موضوعات اقتصادی انجام دادند که در حقیقت سیاست‌گذاری کلان نظام برای آن سال است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: به نظر من موانع تولید در کل کشور یکسان است ولی ممکن است در استان‌های مختلف شدت و ضعف داشته باشد که باید به صورت دقیق احصاء شود.

مانع گذر از هفتاد خوان مجوزها

خسروی اسفزار با بیان اینکه به عنوان مثال موضوع گرفتن مجوزها برای فرایند تولید و سختی‌های در مسیر آن یکی از موانع تولید است، ادامه‌داد: در حال حاضر یک تولیدکننده برای گرفتن مجوز نه از هفت خوان که از هفتاد خوان باید بگذرد.

وی افزود: یکی از تولیدکننده‌ها به من گفت که برای گرفتن مجوز آب مجموعه تولیدی‌اش یک سال در انتظار بوده که این روند باید اصلاح شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال گذشته در حوزه اقتصادی متأسفانه مسئولان اجرایی ما همه همت خود را معطوف به برجام کردند که این موضوع باعث غفلت آنان از موضوع تولید شد.

خسروی اظهار کرد: ما چندین کشور همسایه داریم که از بازار آن‌ها غافل شده‌ایم در حالی که بازار کشورهای همسایه فرصت بسیاری خوبی را برای رونق تولید در کشور ما و صادرات محصولات به همسایگان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که به رونق تولید می‌انجامد باور «ما می‌توانیم» در حوزه تولید و اقتصاد است، بیان کرد: متأسفانه برخی از مسئولان و مدیران ما این باور را ندارند و حتی سخن از وارد کردن مدیر از کشورهای دیگر زدند.

«ما می توانیم» را باور کنیم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: اگر ما در حوزه نظامی توانستیم به موفقیت‌های عدیده‌ای در بخش تولید برسیم به واسطه این است که به توانمندی‌های خود باور عمیق داشتیم.

خسروی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائل نقش آفرین در رونق تولید قطع واردات غیر ضروری است، بیان کرد: بارها و بارها گزارش‌هایی توسط رسانه‌ها منعکس شده که براساس آن یک محصول با کیفیت بسیار خوب در ایران تولید می‌شود ولی باز هم آن را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم.

وی افزود: البته باید به این نکته توجه داشت که حمایت از تولید داخل باید با افزایش کیفیت محصول تولیدی و استاندارد بودن آن همراه باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به موضوع تولید ورود پیدا کرده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید با احصاء موانع تولید در گفت و گو با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان در حد امکان در زمینه رفع موانع تولید قدم بردارند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید