کد خبر: 278088
۰
۰
نسخه چاپی

سیره عملی حضرت علی اکبر (ع) الگوی تربیتی برای جوانان است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک سال‌روز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، آن حضرت را شبیه‌ترین انسان از نظر رفتار و الگوی عملی و ظاهری به پیامبر (ص) عنوان کرد و گفت: حضرت علی‌اکبر (ع) دارای خصلت‌های بی‌شماری است که اگر تک تک این اوصاف را جوانان الگوی رفتاری و حرکت عملی خود در دوری از گناه و گرایش به زیبایی‌های معنوی و ارزشی قرار دهند، قطعاً به سعادت و موفقیت می‌رسند.

وی به مصادیق تربیتی برگرفته از صفات حضرت علی اکبر (ع) اشاره و تصریح کرد: جوانان امروز باید اوصاف شایسته حضرت علی‌اکبر (ع) را از ادب، وقار، سخاوت و شجاعت گرفته تا اطاعت و تسلیم‌پذیری در برابر خواست الهی را امروز مورد توجه قرار دهند چرا که امروز بیشترین مرکز هجمه‌های فرهنگی و اخلاقی که از سوی رسانه‌های غربی به آن دامن زده می‌شود، دور شدن از مبانی اعتقادی و اسلامی است که بایستی با بصیرت و آگاهی مردم علی الخصوص جوانان، با این هجمه‌ها مقابله کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در دنیای امروز استکبار جهانی از طریق رسانه‌های مختلف تلاش می‌کند تا اعتقادات و سرمایه‌های معنوی جوانان را با یغما و چپاول‌گری روبه‌رو کند در حالی که باید جوان امروز در تبعیت از تعالیم دینی، اوصاف حضرت علی‌اکبر (ع) را سرلوحه رفتار خود قرار داده و همواره در زندگی فردی و اجتماعی خود خصلت‌های شایسته و نیکوی جوانان نمونه اسلام را مورد دقت و توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اظهار کرد: در روایت و احادیث به شباهت حضرت علی‌اکبر (ع) از لحاظ گفتار و رفتار از سیره نبی مکرم اسلام (ص) اشاره شده و با وجود اینکه آن حضرت با سن جوانی در حادثه کربلا حضور داشت اما به معنای واقعی جامعیت رفتار یک جوان متدین و ایمانی را به نمایش گذاشت و در عین حالی که آراسته به نشاط و قوای جسمانی جوانی بود با تهذیب اخلاق و فروتنی تمام در برابر مولای خود امام حسین (ع) خلعت شهادت به خود پوشاند.

وی بیان کرد: در بهترین شرایط باید جوانان ما با سجایای اخلاقی و رفتاری ائمه اطهار به‌ویژه علی‌اکبر (ع) مانوس شده و همواره در سازندگی فرهنگی، اعتقادی و اخلاقی در جامعه پیش قدم باشند.

نباید روزمرگی‌ها جوانان را دچار غفلت کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: نباید روزمرگی‌ها، جوانان ما را دچار غفلت و بی‌توجهی کند در حالی که این نیروی پرتلاش مستعد جامعه به راحتی می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تربیتی در دین اسلام به خدمت رسانی در برهه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی و اقتصادی بپردازد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به نقش جوانان در تحقق شعار امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها»، ابراز امیدواری کرد: با انتخاب مردم و تشکیل دولت جوان انقلابی در سال آینده به سمت رفع موانع و پشتیبانی‌ها حرکت کرده و شاهد سرعت گرفتن انقلاب در عرصه اقتصاد هم باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به توانمندی جوانان در عرصه‌های مدیریتی گفت: اگر در عرصه‌های مختلف دیگر هم نگاه دولت، نگاه انقلابی با تمرکز به داخل، توانمندی جوانان و اعتماد به ظرفیت جوانان حرکت کنیم می‌توانیم شاهد حرکت‌های خوبی در همه زمینه‌ها باشیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید