کد خبر: 278319
۰
۰
نسخه چاپی

چهارم مرداد به نام اردبیل در تقویم ملی به ثبت رسید

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی چهارم مرداد به نام روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی در تقویم ملی کشور به ثبت رسید.

وی به تأخیر ۶ ساله در تصویب این روز اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ مسئولان استانی و وزارت ارشاد دنبال ثبت این روز در تقویم و تاریخ کشور هستند اما بعد ۶ سال این امر در هشتصد و بیست و پنجمین جلسه شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی از مدیران و نمایندگان سابق استان در پیگیری این موضوع قدردانی کرد و گفت: برای تحقق اهداف این نامگذاری الزاماتی نیاز است که باید زمینه آنها را فراهم کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی و سلسله صفویه به ریاست استاندار و عضویت تمام دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد.

امام جمعه اردبیل از نمایندگان مجلس پیگیری تصویب ردیف اعتبار ملی برای گرامیداشت این روز را خواستار شد و گفت: این اعتبارات سالانه برای توسعه شایسته بقعه و آثار تاریخی دوره صفویه هزینه شود.

وی ادامه داد: اعتبار فرهنگی برای برنامه‌های پژوهشی، تدوین و نشر کتب و مجلات و برگزاری آئین‌های ادبی، هنری و جشنواره‌های ملی و بین المللی با دعوت از کشورهای متأثر از تمدن صفویه، معرفی مکتب علمی، فرهنگی، فقهی، هنری، فلسفی و شیعی اردبیل به ایران و جهان، مطالبه پردازش به تمدن صفویه از مراکز علمی و دانشگاهی سراسر کشور نیز مورد نیاز است.

مطالبات آمریکا و اروپا برای دیپلمات‌ها قابل فهم نیست

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: نکته مهم در منازعه ایران و ۱+۵ این است که آنها مطالباتی را مطرح می‌کنند که هیچ دیپلماتی معنی آن را نمی فهمد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه ضعف دیپلماسی و بی مهارتی در سیاست‌های آمریکا و اروپا در موضوع برجام غوغا می‌کند افزود: آنها مطالبی می‌خواهند که برای دیپلمات‌ها قابل فهم نیست.

امام جمعه اردبیل با اشاره به سخنان معاون وزیر خارجه انگلیس که گفته است «ایرانی ها طرفی هستند که شرایط برجام را نقض می کنند» اظهار کرد: دنیا با نگاه حیرت، این حرف‌ها را تماشا می‌کند چون همه می‌دانند که آنها تعهد را نقض کرده اند و باید پرسید که آیا آنها خواب هستند یا خود را به خواب زده اند؟!

وی به مطالبات و ادعاهای طرف‌های برجام اشاره کرد و گفت: می‌گویند ما چطور می‌توانیم ایران را به تعهداتش ذیل برجام بازگردانیم و نیز گفته اند که ایران باید به دنیا نشان دهد که برنامه هسته‌ای ایران، صلح آمیز است این ادعا در حالی مطرح می‌شود که برجام برای همین بود و تمام دست و پای ایران را برای حرکت به طرف غیر صلح آمیز بودن بسته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به تهدیدات دولت ترامپ اشاره کرد و گفت: دولت ترامپ تهدید می‌کرد که از مکانیسم ماشه استفاده خواهد کرد در حالی که همه می‌دانند طرفی که از توافق خارج شده حق اعمال هیچ بندی از بندهای تضمینی آن را ندارد.

آیت الله عاملی ادامه داد: می‌گویند ایران نباید به طرف بمب اتمی برود، ایران نباید از برجام خارج شود در حالی که کلید هر دو مسأله دست خود آنها است، لذا انسان‌های هوشمند می‌گویند این دو مطلب، مطالبه واقعی آنها نیست، آنها دنبال چیز دیگر هستند و این دو مطلب کاملاً بهانه است چون کلید هر دو مطلب دست خود آنها است.

وی با اشاره به مطالبه واقعی طرف‌های برجام تصریح کرد: مطالبه واقعی آنها، قطع دست و پای ایران و تبدیل ایران به یک تکه گوشت خوشمزه ای است که به راحتی خورده شده و در هاضمه آنها هضم شود. این کار آنها واقعاً یک غدر و حیله واقعی است. اصلاً ترک تعهد، جز غدر نام دیگری ندارد در حالی که دین ما اجازه غدر به ما نمی‌دهد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آنها بهتر است به جای غدر و حیله، حرف اصلی خود را بزنند همچنان که اوباما گفت «اگر توان داشته باشم، نمی‌گذارم حتی یک پیچ صنعت هسته‌ای ایران بسته شود»

برجام محتاج به پیشنهاد و اصلاح نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: دولت آمریکا این هفته گفت منتظر طرح پیشنهادی ایران درباره برجام هستیم در حالی که برجام محتاج به پیشنهاد و اصلاح نیست و تکلیف آمریکا کاملاً روشن بوده هرکس از برجام و توافق خارج شده باید او به توافق برگردد.

وی با یادآوری نتایج بی ثمر مذاکره با آمریکا و هم پیمانانش در برجام اشاره کرد و افزود: معلوم می‌شود که موضوع مذاکره برای آنها غیر از بندهای برجام است چرا که اگر موضوع، بندهای برجام است، پس شما که آن را بهم زدید، درستش کنید، ما برای مذاکره آماده ایم پس توپ در زمین آنها است اما با فزون خواهی می‌گویند توپ در زمین ایران است.

جدی ترین انتخابات در ایران اسلامی برگزار می‌شود

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند که عاقل از یک سوراخ، دوبار گزیده نمی‌شود، تمام این سخنان غیرقابل فهم و بی منطق و اضطرابات دیپلماتیک نشان می‌دهد که ملت ما آنها را مستأصل و انقلاب ما آنها را خلع سلاح کرده است، بزرگترین سلاح آنها دموکراسی است در حالی که جدی ترین انتخابات در ایران اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حتی ملت به راحتی رئیس مجلس خبرگان را کنار می‌گذارد و ان شاء الله در آینده نزدیک دنیا شاهد بزرگترین، جدی ترین، سالم‌ترین و با شکوه ترین انتخابات در ایران خواهد بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید