کد خبر: 278370
۰
۰
نسخه چاپی

شناورهای بی‌هویت در بوشهر ساماندهی می‌شوند/ اجاره کوتاه مدت بنادر

به گزارش اقتصادآینده نیوز سیاوش ارجمندزاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته شش هزار و ۵۵۲ فروند شناور شامل هزار و ۸۵۰ شناور بالای هزار تن و چهار هزار و ۷۰۲ شناور کمتر از هزار تن وارد بندر بوشهر شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت شش هزار و ۵۴۷ شناور شامل هزار و ۸۴۵ شناور بالای هزار تن و چهار هزار و ۷۰۲ شناور کمتر از هزار تن از بندر بوشهر خارج شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر تعداد کل مسافران دریایی بنادر استان را در سال گذشته ۲۳۷ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۸ هزار نفر مسافر ورودی بوده و حدود همین مقدار نیز مسافران خروجی بوده‌اند.

تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون تن کالا

وی میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر در سال گذشته را ۴۵ میلیون تن عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و بیش از ۳۴ میلیون تن کالای نفتی در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

ارجمندزاده از انجام ۲۰۹ هزار تی‌ای‌یو تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر استان بوشهر خبر داد و افزود: ۱۳۲ هزار تی‌ای‌یو کانتینر پر و ۷۷ هزار تی‌ای‌یو کانتینر خالی تخلیه و بارگیری شده است.

وی از برنامه‌ریزی و تلاش برای ساماندهی شناورهای فاقد هویت در استان خبر داد و اضافه کرد: از مهمترین برنامه‌های حوزه دریایی، واگذاری امور ثبتی اداره بازرسی و ثبت شناورها به بخش خصوصی است.

احداث اسکله لجستیک میادین نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اضافه کرد: در سال جاری برنامه‌های متعددی در حوزه بندری در استان دنبال می‌شود که از جمله آنها می‌توان به جذب سرمایه گذار برای راهبری و سرمایه گذاری در احداث اسکله لجستیک میادین نفتی در بندر دیر اشاره کرد.

وی از تعیین تکلیف قرارداد پایانه کالای عمومی خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح مدیریت کارگری در بندر بوشهر، پیگیری برای تحویل گیری بنادر تابع و مستندسازی موارد مربوطه از دیگر برنامه‌ها است.

ارجمندزاده خاطرنشان کرد: در سال جاری تلاش ویژه‌ای برای انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث اسکله لجستیک میادین نفتی شمال خلیج فارس صورت خواهد گرفت.

واگذاری بنادر تابعه در قالب اجاره کوتاه مدت

وی از دیگر اهداف حوزه بندری در بوشهر به اخذ مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین اشاره کرد و ادامه داد: واگذاری بنادر تابعه در قالب اجاره کوتاه مدت از دیگر اهداف مد نظر در سال جاری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر یکی دیگر از اهداف مد نظر در سال جاری را پیگیری برای الحاق اراضی ۵۱۰ هکتاری مجتمع بندری نگین به منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر دانست.

وی با اشاره به عقد قرارداد با شرکت خدمات بندری ایران در زمینه احداث پایانه نفتی افزود: از دیگر اقدامات و برنامه‌های امسال می‌توان به عقد قرارداد با شرکت متقاضی جمع آوری مواد زائد نفتی کشتی‌ها اشاره کرد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5176415/شناورهای-بی-هویت-در-بوشهر-ساماندهی-می-شوند-اجاره-کوتاه-مدت-بنادر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید