آمادگی بخش خصوصی استان برای همکاری های اقتصادی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

آمادگی بخش خصوصی استان برای  همکاری های اقتصادی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: تجارت دوسویه آذربایجان‌شرقی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان ضروری بوده و زمینه‌های آن باید فراهم شود.

 

یونس ژائله در نشستی با رایزنان جدید بازرگانی ایران در جمهوری آذربایجان و ارمنستان در اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های مناسبی در تولید محصولات متنوع است، افزود: بازار یک طرفه، سودی برای تجار استان ندارد و رایزنان جدید ایران در این ۲ کشور می توانند ارتباط دوسویه بین تجار استان با تجار این کشورها را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های استان برای همکاری های دو جانبه با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان،  بر لزوم تضمین امنیت سرمایه گذاری انجام شده در این دو کشور تاکید کرد.

 

ژائله ادامه داد: بخش خصوصی استان آماده همکاری های اقتصادی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده و رایزنان بازرگانی باید فضای مناسبی را برای همکاری های اقتصادی این افراد در این کشورها فراهم کنند.

 

رایزنان بازرگانی ایران در جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز در این نشست دیدگاه ها و راهکارهای ایجاد و گسترش ارتباطات تجاری با این کشورها را ارایه کرده و خواستار همراهی و هم فکری بخش خصوصی استان در راستای این افزایش تعاملات شدند.

 

جمهوری آذربایجان در نتیجه درگیری های نظامی ۴۴ روزه آغاز شده از ششم مهر ماه سال گذشته، توانست بخش اعظم سرزمین های اشغالی خود را از دست نیروهای ارمنی در قره باغ پس بگیرد که با امضای  بیانیه سه جانبه توسط روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره  باغ برقرار شد.

 

 پس از برقراری آتش بس، تجار و شرکت های ایرانی به ویژه از استان های شمال غرب کشور آمادگی خود را برای مشارکت در بازسازی منطقه و تجارت با باکو  و ایروان اعلام کردند و تاکنون جلسات مشترک زیادی در این زمینه برگزار شده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید