کد خبر: 282085
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

گل کاشتن بانک مهر ایران در سال سخت اقتصادی

افزایش بیش از ۶۶ درصدی منابع، پرداخت بیش از ۲ ميليون و ۳۰۰هزار فقره تسهيلات به ارزش ۳۲۲هزار ميليارد ريال، حفظ نسبت مطالبات کمتر از يک درصد و عبور مشتريان بانک از مرز ۱۰ ميليون نفر از جمله دستاوردهاي بانک مهر ايران در سال ۱۳۹۹ است.

گل کاشتن بانک مهر ایران در سال سخت اقتصادی

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در سال ۱۳۹۹ توانست با اعتماد و همراهی مشتريان خود افتخارات ديگري را در کارنامه‌اش ثبت کند.
منابع بانک با افزایش حدوداً ۲۰۰هزار میلیارد ریالي تقريباً به ۵۰۰هزار ميليارد ريال بالغ شد و رشدي بيش از ۶۶ درصدي را تجربه کرد. اين در حالي است که با مصوبه شوراي پول و اعتبار، اقساط تسهيلات قرض‌الحسنه در سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردين و ارديبهشت ۱۳۹۹ امهال شد که اين موضوع فشار زيادي را به بانك مهر ايران وارد كرد. با اين حال بانك موفق شد در سال گذشته منابع خود را به‌طرز چشمگيري افزايش دهد.
بانک مهر ایران همزمان با افزایش منابع، تسهیلات پرداختی خود را نيز افزايش داد به‌طوري که در سال گذشته تعداد تسهيلات پرداختي بانک بيش از ۲ ميليون و ۳۰۰هزار فقره به ارزش ۳۲۲هزار ميليارد ريال بوده است. جالب اينکه در عين پرداخت اين تعداد بالا از تسهيلات از سوي بانك مهر ايران، نسبت مطالبات اين بانك همچنان كمتر از يك درصد است كه در سطح شبكه بانكي كشور بي‌نظير است.
توسعه بانکداری نوین یکی ديگر از اقدامات بانک مهر ايران در سال گذشته بود. اين بانک با تكميل پازل خدمات خود در اين حوزه موفق شد خدمات جديدي را به هموطنان ارائه كند. پيش از اين افتتاح حساب آنلاين و درخواست تسهيلات آنلاين از سوي بانك مهر ايران براي نخستين بار در كشور ارائه شده بود. در سال ۱۳۹۹ افتتاح حساب از طريق همراه‌بانك مهريران و دريافت تسهيلات از طريق اين اپليكيشن به مجموعه خدمات بانك افزوده شد. همچنين احراز هويت غيرحضوري كه براي نخستين بار از سوي بانك مهر ايران ارائه شد، توانست با استقبال مردم و سازمان‌هايي از جمله شركت سپرده‌گذاري مركزي روبه‌رو شود و براي احراز هويت سجام به همه متقاضيان ارائه شود.
عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰ میلیون نفر ثبت برگ زرین ديگري در دفتر افتخارات بانک مهر ايران بود. اين عدد هنگامي اهميت خود را نشان مي‌دهد که بدانيم بانک مهر ايران در سال ۱۳۸۶ فعاليت خود را آغاز كرده و بانك جواني محسوب مي‌شود. با اين حال عملكرد بانك در طول اين سال‌ها به‌گونه‌اي بوده كه توانسته اعتماد اين جمعيت قابل توجه را جلب كند.
افزایش سرمایه به ۲۵هزار میلیارد ريال، کسب بيش از ۷هزار ميليارد ريال سود و پوشش بيش از ۹۰ درصد درصد هزينه‌ها از محل کارمزد از جمله ديگر توفيقات بانک مهر ايران در سال دشوار ۱۳۹۹ بوده است.
بانک مهر ایران در عین حال از فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعي نيز غافل نشده است. بيمه ۵۰۰هزار خانه روستايي در سال ۱۳۹۹ يکي از اقدامات بانک در اين حوزه است. اين ۵۰۰هزار خانه در سطح سه استان محروم کشور(سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و ايلام) قرار داشتند. همه خانه‌هاي روستايي اين سه استان از سوي بانك مهر ايران تحت پوشش بيمه حوادث درآمدند. افزون بر اين، صرف منابع حاصل از وجه التزام در امور عام‌المنفعه اقدام ديگر بانك مهر ايران در حوزه مسئوليت اجتماعي بود كه اين كار نيز براي نخستين بار در سطح بانك‌هاي ايراني صورت گرفت. تنها در يك مورد بيش از ۱۴هزار قلم تجهيزات پزشكي خريداري و به طرح شهيد سليماني وزارت بهداشت كمك شد كه هزينه آن از محل منابع حاصل از دريافت وجه التزام بوده است.
بانک مهر ایران امیدوار است با اعتماد هموطنان عزیز که در تمام این سال‌ها در کنار بانک بوده‌اند و همچنين تلاش كاركنان خدوم خود كه با وجود شرايط همه‌گيري كرونا، خدمت‌رساني به مشتريان را لحظه‌اي متوقف نكردند، بتواند به موفقيت‌هاي بيشتري دست يافته و در سال ۱۴۰۰ كارنامه درخشان‌تري از خود بر جاي بگذارد.