کد خبر: 282569
۰
۰
نسخه چاپی

عکس‌های برگزیده جشنواره رشد در کتاب‌های درسی استفاده می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، پرویز قره گوزلی دبیر یازدهمین دوره از جشنواره «عکس رشد»، درباره آثار و نتایج این جشنواره در تولید منابع آموزشی، اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در دستگاه تعلیم و تربیت کشور، مسئولیت تولید و انتشار انواع رسانه‌های آموزشی اعم از کتاب‌های درسی، مجلات کمک آموزشی و بسته‌های تربیت و یادگیری را بر عهده دارد. قطعاً ما در این منابع آموزشی نیاز به عکس‌های مختلفی داریم که به کمک این جشنواره و از طریق دسترسی به آثار عکاسانی از سراسر کشور بخش بزرگی از این نیاز تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: اطلاعات ۳ هزار عکاس شرکت کننده در این جشنواره، به همراه آثار جشنواره‌های «عکس رشد» در دوره‌های مختلف در بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است که منبع ارزشمندی برای چاپ تصاویر در کتاب های درسی و مجلات رشد می باشد.

دبیر جشنواره «عکس رشد» درباره کاربرد این عکس‌ها در منابع آموزشی، اظهار کرد: علاوه بر کتاب‌های درسی، انواع مجلات رشد، در هر شماره نیازمند عکس‌های مختلف هستند که دسترسی به عکاسانی از دورترین نقاط کشور به ما در تهیه و تأمین این نیاز کمک می‌کند؛ مثلاً امسال حداقل از پنج عکس برگزیده جشنواره برای روی جلد مجلات رشد استفاده کردیم. تقریباً ۱۱۰ هزار عکس در بانک اطلاعاتی ما به ثبت رسیده است که بسیاری از این عکس‌ها محصول جشنواره رشد، هستند. همه این عکس‌ها در سایت اینترنتی photoroshd.ir به ثبت رسیدند و منبع ارزشمندی در اختیار نظام تعلیم و تربیت گذاشته است.

وی در خصوص حضور فرهنگیان علاقه‌مند به هنر عکاسی، در دوسالانه «عکس رشد» گفت: بسیاری از این صحنه‌ها و لحظه‌های ارزشمند جز با مشارکت معلمان عکاس ثبت و ضبط نخواهند شد؛ برای مثال؛ یکی از تصاویر برگزیده در جشنواره امسال، تصویری است که در آن دانش‌آموزان کلاس فقط با کمک یک گوشی موبایل در حال تماشای مسابقه فوتبال هستند. این عکس را معلم همان کلاس گرفته است.

وی ادامه داد: در میان هنرآموزان هنرستان‌ها نیز عکاسان توانمندی داریم که حضور بسیار پررنگی در این جشنواره دارند. امروز هنر عکاسی علاقه‌مندان بسیاری در بین دانش‌آموزان و معلمان مدارس دارد. ما عکس‌های برگزیده جشنواره را در یک نمایشگاه مجازی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشتیم که در عرض ۶ روز ۳ هزار بازدید کننده داشت.

دبیر جشنواره «عکس رشد» در خصوص مشارکت استان‌ها در این جشنواره، اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها این استقبال بسیار بالاتر است. به طور یقین این مشارکت، به همت مسئولان و استقبال معلمان و دانش‌آموزان آن استان بستگی دارد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید