کد خبر: 282742
۰
۰
نسخه چاپی

تجلیل وزیر آموزش‌وپرورش از دانش‌آموز قصه‌گوی برتر

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، پرنیا شعبانی، دانش‌آموز پایه هفتم، قائم‌شهری، از سوی وزیر آموزش‌وپرورش موردتقدیر قرار گرفت.

این دانش‌آموز از فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است و هزاران کتاب را در سبد مطالعه خود دارد، اظهار کرد: مادرم از کودکی برایم کتاب قصه می‌خواند و از همان زمان به کتاب‌خوانی علاقه‌مند شدم. از پایه اول ابتدایی بودم که عضو کتابخانه عمومی شهر شدم و با توجه به علاقه وافر به کتاب‌خوانی، تاکنون بیش از ۲ هزار جلد کتاب خوانده‌ام.

پرنیا شعبانی با اشاره با کسب رتبه‌ها و عناوین متعدد تصریح کرد: کسب عنوان «کتاب‌خوان برتر کشوری» در سال ۹۵، «سفیر کتاب» و «کتاب یار طلایی مازندران» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عضویت در مجمع عالی نخبگان ایران، مروج برتر کشور در جشنواره مروج ان کتاب، برنده جایزه پویش کشوری نامه به یک نویسنده، قصه‌گوی برتر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت در برنامه اعجوبه‌ها (صداوسیما) به‌عنوان کوچک‌ترین معلم ایران و کسب رتبه‌های برتر مسابقات کتاب‌خوانی، از افتخاراتم بوده است.

این عضو مجمع عالی نخبگان ایران، اظهار کرد: از کودکی فعالیت‌های ترویجی خود را در حوزه کتاب‌خوانی شروع کردم و تا قبل از شیوع کرونا به‌صورت حضوری در مدارس ابتدایی دوره اول به ترویج کتاب با روش قصه‌گویی می‌پرداختم. هم‌اکنون در عصر کرونا فعالیت‌هایم را در فضای مجازی دنبال می‌کنم، کانال دانایی توانایی را در بستر شبکه شاد با حضور ۶۰ عضو نوجوان علاقه‌مند به حوزه کتاب‌خوانی مدیریت می‌کنم. فعالیت ما در این کانال معرفی و تحلیل کتاب و معرفی نویسندگان حوزه کودک و نوجوان است.

وی در مورد آرمان و آرزوی خود گفت: شعار من «هر دانش‌آموز، یک مروج کتاب» است و آرزو دارم روزی هرکدام از دانش‌آموزان سرزمینم یک مروج کتاب باشند.

این قصه‌گو و کتاب‌خوان برتر کشور اشاره به ارائه ۳ پ یشنهاد خود به وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: ایجاد کتابخانه دیجیتال در شبکه دانش‌آموزی شاد، اجرای طرح همیار کتاب در مدارس و جانمایی زنگ کتاب‌خوانی در برنامه درسی را در جهت بهبود وضعیت مطالعه در مدارس، به وزیر آموزش‌وپرورش پیشنهاد دادم که مورد استقبال وی قرار گرفت.

شایان‌ذکر است، این دانش‌آموز مؤلف مازندرانی، ۲ رمان و تعداد زیادی داستان کوتاه را به رشته تحریر درآورده است و تعدادی دیگر هم در دست چاپ دارد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید