کد خبر: 283025
۰
۰
نسخه چاپی

ایران و پاکستان سه مرزه شدند/ مزایای گذرگاه مرزی پیشین-مند

به گزارش اقتصادآینده نیوز، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱ اردیبهشت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور مقامات پاکستانی طی سفر به استان سیستان و بلوچستان، سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان را افتتاح کرد.

گذرگاه پیشین-مند حد فاصل شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان ایران و منطقه «مند» ایالت بلوچستان پاکستان، سومین مرز رسمی ایران و پاکستان است؛ تا پیش از این تردد رسمی بین دو کشور از دو گذرگاه میرجاوه در شمال سیستان و بلوچستان و جالق در میانه این استان (شهرستان سراوان) انجام می‌شد. بنابراین مرز پیشین جنوبی‌ترین گذرگاه استان سیستان و بلوچستان با پاکستان خواهد بود.

در این مراسم تعدادی از معاونان وزیر راه و شهرسازی، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارتخانه‌های صمت و امور خارجه، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در ایران و مقامات و مسئولان محلی حضور داشتند.

افتتاح گذرگاه مرزی همزمان با سفر وزیر خارجه پاکستان به تهران

عصر روز گذشته (سه شنبه ۳۱ فروردین) سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان وارد تهران شد.

این دیپلمات ارشد ادامه داد: همچنین قرار است فردا (امروز چهارشنبه ۱ اردیبهشت) همزمان با این سفر، سومین مرز رسمی بین دو کشور در پیشین - مند افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان راهداری: مرز پیشین به تدریج توسعه می‌یابد

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرز پیشین مجموعاً در مساحت ۱۳ هکتار احداث خواهد شد که فعلاً سایت موقت آن به مساحت ۲ و نیم هکتار با ۲۵۰ هزار هکتار عملیات خاکی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای سایت نخست هزینه شده افزود: ۴۵۰ متر مربع ساختمان برای سایت نخست این مرز ساخته شده است.

به گفته وی، برای انجام کارهای جزئی مربوط به همین سایت هنوز ۸ میلیارد تومان نیاز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه پیشین، سومین مرز مشترک ما با پاکستان است اظهار داشت: خوشحالیم که دو مرز ریمدان و پیشین در فاصله کوتاهی احداث شدند، قبل از سال ۱۴۰۰ این پروژه به همت همکاران ما در جنوب سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری بود.

وی تصریح کرد: اما به واسطه برخی هماهنگی‌هایی که می‌بایست با دولت پاکستان انجام می‌دادیم، این افتتاح فردا انجام خواهد شد.

امانی، گفت: بعد از اینکه این مرز افتتاح می‌شود شاهد حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی در آن منطقه هستیم و همچنین ورود و خروج و ترانزیت هم رونق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امکانات بیشتر و بهتری هم برای مسافران این مرز فراهم شده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید