کد خبر: 283111
۰
۰
نسخه چاپی

افزايش ۱۰۰ درصدي قيمت خريد تضميني گندم در سال زراعي جاري

افزايش ۱۰۰ درصدي قيمت خريد تضميني گندم در سال زراعي جاري

 

اقتصاد آینده - آذربایجان شرقی) :  رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي از افزايش ۱۰۰ درصدي قيمت خريد تضميني گندم در سالزراعي جاري خبر داد.

 مهندس اکبر فتحي در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه تعيين قيمت خريد تضميني گندم، موجب دلگرمي و خوشحالي کشاورزان و رغبت بيشتر براي تحويل محصولات به دولت مي شود گفت: قيمت سال گذشته خريد تضميني 2500 تومان بود که در ابتدا قيمت ۴ هزار تومان براي سال جديد در نظر گرفته شد، اما با توجه به هزينه‌هاي کشت و قيمت تمام شده گندم براي کشاورزان با تعامل دولت و مجلس براي حمايت از گندمکاران قيمت نهايي ۵ هزار تومان تعيين شد.

وي با بيان اينکه تا سال 99 بهره برداران هيچ نقشي در قيمت گذاري محصولات کشاورزي نداشتند که قانون جديد در تشکيل شورا سبب تاثيرگذار شدن کشاورزان در قيمت گذاري محصولات کشاورزي به ويژه گندم شد افزود: با قيمت جديد زيان‌هاي گذشته کشاورزان جبران مي‌شود و از فروش قاچاق و مصرف دامي کاهش و امنيت غذايي کشور را افزايش مي‌يابد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان افزود: در راستاي تحقق شعار سال در بخش کشاورزي و پشتيباني از توليد، با موافقت رئيس محترم جمهور و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد با عنايت به کمبود شديد بارندگي و حمايت از کشاورزان عزيز گندمکار مبلغ هزار تومان به قيمت تضميني گندم به عنوان جايزه تحويل تقديم شود.

مهندس فتحي با بيان اينکه به دليل نياز بالاي خريد تضميني گندم به منابع عظيم مالي، تصميم‌گيري براي افزايش قيمت به دولت محول شد ادامه داد: در ستاد هماهنگي اقتصادي دولت و با حمايت رياست جمهوري، يک هزار تومان به قيمت ۴هزار توماني خريد تضميني گندم به عنوان جايزه اضافه خواهد شد و کشاورزان به ازاي هر يک کيلوگرم گندمي که به شرکت بازرگاني دولتي ايران تحويل مي‌دهند، ۵ هزار تومان دريافت خواهند کرد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه تلاش مسئولين وزارت جهادکشاورزي در افزايش قيمت تضميني رضايت کشاروزان را تامين کرده است افزود: از کشاورزان نيز انتظار مي رود پاي عهد خود بوده و محصولات خود را تنها به مراکز خريد دولتي تحويل دهند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید