کد خبر: 283113
۰
۰
نسخه چاپی

صیانت از زمین پاک، وظیفه قرآنی و اخلاقی هر شهروند

صیانت از زمین پاک، وظیفه قرآنی و اخلاقی هر شهروند

 

 اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : صیانت از زمین پاک و محیط زیست وظیفه قرآنی و اخلاقی هر شهروند است چنانچه در آیه ۶۱ سوره هود نیز به این امر با صراحت اشاره شده است.

 

علیرضا اصغری در پیامی به مناسبت روز جهانی زمین پاک گفت : با عنایت به آموزه‌های دینی و توجه در آیات قرآنی، زمین به عنوان امانت در نسل‌های بشر بوده و از آب، خاک و هوا جزو بدیهی ترین وظایف بشر است.

وی افزود : دوست داران و علاقه مندان محیط زیست از یک سو و دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی دولتی از سوی دیگر می‌بایست با افزایش آموزش‌های شهروندی و تشریح تاثیرات شهروندان در حفظ زمین پاک، در صیانت از این میراث بیش از پیش کوشا باشند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداري تبريز در ادامه با اشاره به نقش این سازمان در صیانت و حفاظت از زمین پاک و محیط زیست تصریح کرد : این سازمان نیز به نوبه خود نقش مهمی در حفظ محیط زیست داشته و با بهره مندی از تجربه در کنار استفاده از تکنولوژی‌های روز جهانی سعی در احیای زمین و افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار دارد.

وی همچنین از عموم آحاد مردم خواست تا با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و زیست‌محیطی در تمامی حوزه‌ها، بالاخص حوزه پسماند به واسطه تفکیک از مبدأ پسماند و خودداری از پرتاب زباله به محیط پیرامون، در ایفای تعهدات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در حفظ زمین پاک مشارکت داشته باشند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید