کد خبر: 283130
۰
۰
نسخه چاپی

تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، زیرساخت ارتقای نظام تربیت

به گزارش اقتصادآینده نیوز، حجت‌الاسلام سعید رضا عاملی، در اولین نشست هیأت امنای «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: تأسیس «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، کار بسیار مهم و زیرساختی برای ارتقای فرهنگ اسلامی و نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: دوره کودکی، مهم‌ترین دوره زیرساختی تعلیم و تربیت و شخصیت انسان است که ما به بهانه «دوره کودکی» به‌راحتی از آن عبور می‌کنیم.

حجت‌الاسلام عاملی، تصریح کرد: تصور ما این است که کودکان یادگیری قابل‌توجهی ندارند و توانمندی‌های لازم را دارا نیستند، درصورتی‌که بالاترین سطح یادگیری در سنین کودکی اتفاق می‌افتد و هر چه از ابتدای تولد کودک می‌گذرد، ضریب دریافت‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین دوره کودکی، «فرصت طلایی و بزرگ»، برای تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: با ایجاد این سازمان، در دو دوره؛ سه‌ساله اول و سه‌ساله دوم، مسئولیت خطیری بر عهده آموزش‌وپرورش گذاشته شده است. دوره ۳ ساله اول، زمان تقویت خانواده‌ها، در شرایط پیچیده جامعه امروز است و دوره ۳ ساله دوم؛ موجب توسعه دایره آموزش رسمی کشور، شده است؛ بنابراین با تشکیل این سازمان، در آینده، به‌جای سخن گفتن از ۱۲ سال تحصیلی باید از ۱۵ سال تحصیلی سخن به میان آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هم آموزش و هم تربیت در این دوره بیشترین تأثیر را دارد و این موضوع، توفیقی است برای کسانی که بر این دوره تمرکز می‌کنند.

وی افزود: امروزه فضای مجازی، اکوسیستم تعلیم و تربیت را دچار تغییر کرده است، به‌طوری‌که در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشر، در این شرایط قرار نگرفته‌ایم. افراد با استفاده از تلفن همراه متصل به فضای خانواده و یا جامعه می‌شوند و این روند تا زمان سالخوردگی ادامه دارد.

عاملی گفت: امروزه فرهنگ جوامع درهم‌تنیده شده و بنگاه‌های ضد تعلیم و تربیت نیز همواره فعال هستند و دوران کودکی فرزندان ما را نشانه رفته‌اند.

وی توانمندسازی را از وظایف نظام تعلیم و تربیت برشمرد و تصریح کرد: تقویت قدرت تشخیص و تقویت تعلیم و تربیت کودک از وظایف آموزش‌وپرورش است تا بتواند در فضای آشفته فرهنگی، مسیری که تضمین‌کننده سلامت، سعادت و عزت کودکان است را طی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در شرایط کنونی، تعداد متخصصین تعلیم و تربیت کودک کافی نیست و تمرکز بر تربیت‌معلم کودک، امری ضروری است؛ بنابراین باید در موضوع منابع انسانی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی بر رعایت استانداردهای لازم در بخش خصوصی تأکید و عنوان کرد: تأسیس «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» وامدار اراده رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است، ایشان برای تشکیل این سازمان، دستور مستقیم دادند و بر تشکیل یک نظام یکپارچه تأکید داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عاملی اظهار کرد: درخواست ما از دولت این است که بودجه بیشتری را برای تأسیس این سازمان تخصیص دهند.

وی در پایان گفت: این سازمان، محصول تلاش همه‌جانبه تعدادی از نهادها است و امیدواریم تا قبل از پایان دولت این سازمان راه‌اندازی شود.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید