کد خبر: 284725
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

آغاز پذیره‌نویسی سهام بانک کارآفرین

آغاز پذیره‌نویسی سهام بانک کارآفرین

به گزارش اقتصاد آینده نیوز ؛ بر این اساس متقاضیان خرید پذیره‌نویسی سهام می‌توانستند از ۶ اردیبهشت‌ماه نسبت به پذیره‌نویسی سهام بانک کارآفرین اقدام کنند. این پذیره‌نویسی تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت سال‌جاری ادامه خواهد داشت. چنانچه سقف سرمایه تعیین‌شده قبل از انقضای مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تامین شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد. حداقل و حداکثر سهامی که هنگام پذیره‌نویسی باید تعهد شود حداقل یک سهم و حداکثر با رعایت حدود مقرر در ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
در این ماده تصریح ‌شده است: بانک‌های غیردولتی و موسسات مالی و اعتباری و سایر بنگاه‌های واسطه پولی که قبل و بعد از تصویب این قانون تاسیس ‌شده یا می‌‌شوند و بانک‌های دولتی که سهام آنها واگذار می‌شود صرفا در قالب شرکت‌های ‌سهامی ‌‌عام و تعاونی‌ سهامی‌‌ عام مجاز به فعالیت هستند. سقف مجاز تملک سهام به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم برای هر شرکت‌ سهامی‌‌ عام یا تعاونی سهامی عام یا هر موسسه و نهاد عمومی ‌غیردولتی ۱۰درصد و برای اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی ۵ درصد تعیین می‌شود.
معاملات بیش از سقف‌های مجاز در این ماده توسط هر یک از اشخاص مذکور باطل و ملغی‌الاثر است. افزایش سقف سهم مجاز از طریق ارث نیز مشمول این حکم است و وراث یا اولیای قانونی آنها ملزم به فروش مازاد بر سقف، ظرف مدت دو ماه پس از صدور گواهی حصر وراثت خواهند بود. افزایـش قهری سـقف مجاز سهام به هر طریق دیگر باید ظرف مدت سه ماه به سقف‌های مجاز این ماده کاهش یابد.

اعلامیه پذیره‌نویسی بانک کارآفرین در روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاعات، دنیای اقتصاد و جهان اقتصاد منتشر شده است.