مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

رشد ۲۲ درصدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی از رشد ۲۲ درصدی کانون های مساجد استان نسبت به سال ۱۳۹۲ خبرداد و گفت: هم اکنون ۳۵۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان استان اصفهان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

رشد ۲۲ درصدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان ،حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با اشاره به اینکه مساجد مرکز اشاعه ارزش‌ها و باورهای دینی و همچنین رشد و تعالی فرهنگ دینی هستند، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 1371 به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای احیای کارکرد مساجد، تقویت فرهنگ و هنر دینی و ایجاد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد برای جذب و تربیت نیروهای جوان و متعهد و مقابله با هجمه فرهنگی تأسیس شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون 2000 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: این آمار نسبت به سال 1392 که 1570  کانون در سطح مساجد استان فعالیت داشتند، با رشد 22 درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه جذب جوانان به مسجد و احیای کارکردهای این مکان مقدس در مقابله با تهاجم فرهنگی فلسفه تشکیل کانون‌های مساجد است، عنوان کرد: کانون‌های مساجد در جذب مخاطب نقش موثری دارند و باید با روش های مختلف، هنرهای گوناگون و استفاده از روش‌های جدید با حفظ ارزش‌ها، جوانان را جذب مساجد کرد و آموزش داد تا خلاقیت‌های خود را پرورش دهند.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه هم اکنون 350 هزار نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان هستند، اعلام کرد: این تعداد با حضور در بخش کاربری خود در سامانه بچه های مسجد عضویت شان در یکی از کانون های فرهنگی هنری را انتخاب و تایید کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کانون‌های مساجد لازم است پاسخگوی شبهات جوانان باشند، تاکید کرد: باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری مساجد به نمایش گذارده شود تا موجب توسعه همه‌جانبه مساجد به عنوان پایگاه و کانون‌های فرهنگی در کشور شود. 

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی و افرایش دانش و آگاهی‌های عمومی را از رسالت‌های کانون های مساجد برشمرد و بیان کرد: در این راستا 1300 باب کتابخانه در مساجد استان تاسیس شده است که به دو شیوه باز (در شبستان مسجد) و بسته( مخزن‌دار) فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام معتمدی به برنامه‌های قرآنی کانون‌های مساجد اشاره کرد و از اجرای طرح تلاوت نور در این کانون‌ها خبر داد و گفت: این طرح در بالغ بر 3000 مسجد استان اجرا می شود.

وی درپایان خاطرنشان کرد فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سال گذشته در قالب 3 شبستان و 12 رواق برگزار شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید