کد خبر: 286769
۰
۰
نسخه چاپی

ششمین برنامه راهبردی اصفهان به مشارکت و فهم عمومی توجه دارد

؛ عباس رضایی شامگاه روز  چهارشنبه در آئین رونمایی از ششمین برنامه راهبردی اصفهان در موزه هنرهای معاصر افزود: با انسجام و وفاق شورای شهر و شهرداری با ارگان‌ها، سازمان‌ها و بخش خصوصی و دولتی خدمات خوبی طی چهار سال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: داشتن برنامه برای کارها حایز اهمیت است ولو اینکه برنامه ایراد و خطاهایی داشته باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم ششمین برنامه راهبردی اصفهان در سایت شهرداری و در معرض دید عموم قرار بگیرد و اجازه دهیم مردم این برنامه را نقد کنند تا آسیب‌های احتمالی آن برطرف شود.

رضایی افزود: در هر برنامه یک اهداف بلندمدت و نقد پذیری‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود آسیب‌های آن از بین برود.

وی یکی از مطالبات جدی مردم استان را مسأله آب دانست و بیان کرد: امیدواریم در ششمین برنامه راهبردی اصفهان مصرف بهینه آب در زمینه توسعه فضای سبز دیده شده باشد تا در شرایط بی آبی امسال فضای سبز را حفظ و فرهنگ مصرف بهینه را بار دیگر احصا کنیم.

پیاده سازی برنامه‌های سنجش پذیر وضعیت کنونی اصفهان را رقم زد

 شهردار اصفهان در این آئین گفت:  از ابتدای روی کارآمدن مدیریت شهری فعلی برنامه‌های سنجش پذیری برای اولین بار در مدیریت شهری شکل گرفت.

قدرت الله نوروزی اضافه کرد: اگر امروز همه کسانی که شهر را دوست دارند و به مردم علاقمند هستند و خواستار پیشرفت و توسعه شهر و آسایش و آرامش هستند عنوان می‌کنند اصفهان در وضعیت خوبی قرار دارد نتیجه آن دارا بودن برنامه و سنجش پذیری بوده است.

وی بیان کرد: افتتاح مترو، حلقه حفاظتی، افتتاح سالن تخت فولاد و گلستان شهدا، محور فرهنگی چهارباغ به دلیل برنامه بوده است زیرا مسیر پر از سنگلاخ بدون برنامه نتیجه‌ای جز گمراهی و سردرگمی و عدم شفافیت ندارد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان از سال ۷۵ برنامه اصفهان به علاوه ۲۲ را تدوین کرده و از سال ۹۰ با نگاه راهبردی برنامه‌ها را پیش برده است.

وی گفت: اولین بودجه‌ای که در سال جاری براساس برنامه ۱۴۰۵ تدوین شده مسیر را به روی شکوفایی باز کرده است.

نوروزی اظهار داشت: روزانه ۱۰ تا بیست مترمکعب شیرآبه از هزار تن زباله به زمین نفوذ می‌کند که شهرداری با نگاه محیط زیستی، شهر را در مقابل همه مشکلات تاب آور کرده است.

ششمین برنامه راهبردی اصفهان رونمایی شد

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار داشت: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ ششمین برنامه راهبردی اصفهان بوده و شعار این برنامه «اصفهان شهری زیست پذیر و رقابت پذیر» است.

علیرضا صادقیان ادامه داد: رویکرد تنظیم ششمین برنامه راهبردی اصفهان استفاده از نقطه نظرات و نگاه ذینفعان این شهر بوده است.

وی گفت: در تدوین و تنظیم برنامه چهار هزار و ۷۰۰ نفر ساعت زمان گذاشته شده است و طی ۲ سال تدوین آن به طول انجامیده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان بیان کرد: آنچه این برنامه را با دیگر برنامه‌ها متفاوت کرده سنجش پذیری، نتیجه محوری و شاخص مشارکت حداکثری ذینفعان است.

وی اظهار کرد: کاهش آلاینده‌ها با تمرکز برآلودگی هوا، گردشگری فرهنگ و هنر و بهره وری از اهداف کلان برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است که شامل برنامه‌های عملیاتی و پروژه‌های متعدد است.

صادقیان ادامه داد: تا پایان ۱۴۰۵ بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان برنامه و پروژه پیش بینی شده که امیدواریم عملیاتی شود.

برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ با استفاده از روش‌هایی علمی نوین و خلاقانه تدوین شده و نتیجه محوری، سنجش پذیری و مشارکت حداکثری ذینفعان از ویژگی‌های این برنامه است.

رعایت حقوق شهروندی، اعتمادسازی، شجاعت، قانون مداری و عدالرتد محوری از ارزش‌های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ است و از جمله اهداف خرد و راهبردهای مرتبط با هریک از اهداف کلان می‌توان به افزایش مطلوبیت حمل و نقل غیرموتوری و همگانی نسبت به وسایل نقلیه شخصی، کاهش آلودگی ناشی از تردد ناوگان بار در داخل رینگ چهارم ترافیکی، حفظ سرانه فضای سبز اکولوژیک با تاکید بر عدم فشار به منابع آب زیرزمینی و کاهش آثار نامطلوب دفع پسماند اشاره کرد.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید