کد خبر: 288160
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بانک مهر ایران در چارچوب همکاری با بنیاد برکت ۱۲۵هزار فقره تسهیلات پرداخت کرد

بانک مهر ایران در چارچوب همکاری با بنیاد برکت ۱۲۵هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۲۱هزار ميليارد ريال پرداخت کرده است.

بانک مهر ایران در چارچوب همکاری با بنیاد برکت ۱۲۵هزار فقره تسهیلات پرداخت کرد

به گزارش  اقتصاد آینده نیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جشنواره «فصل همدلی و برکت» با اخباری در حوزه ايجاد اشتغال در مناطق کم‌برخوردار کشور با حضور رئيس ستاد اجرايي فرمان امام خميني(ره)، مديران ۱۰ بانك و نهاد مالي كشور از جمله حسن تليكاني عضو هيأت مديره بانك مهر ايران، مديرعامل بنياد بركت و جمعي ديگر از معاونان و مسئولان ستاد اجرايي، برگزار شد.
بانک مهر ایران همکاری گسترده‌ای با نهادهای حمايتي از جمله بنياد برکت داشته و تا کنون در چارچوب همكاري با بنياد بركت ۱۲۵هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت كرده كه ارزش آن به ۲۱هزار ميليارد ريال مي‌رسد.
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۲۲۰ هزار شغل در سال ۱۳۹۹ ایجاد کرده است. بخش عمده‌اي از ۱۲۵هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه‌اي که بانک مهر ايران در چارچوب همكاري با بنياد بركت پرداخت كرده مربوط به سال ۱۳۹۹ است و از اين رو بزرگترين بانك قرض‌الحسنه كشور نقش قابل توجهي در اين موفقيت داشته است.
گفتنی است در این مراسم از ۸۵ هزار طرح با ۲۲۰ هزار شغل ایجاد شده در سال ۱۳۹۹ بهره‌برداری شد ۱۰هزار ميليارد تومان براي اين طرح‌ها در بنياد برکت سرمايهگذاري شده است. عمليات اجرايي ايجاد ۲۷۰ هزار شغل جديد برکت در مناطق محروم کشور در سال ۱۴۰۰ نيز آغاز شد که براي اين مهم ۱۳هزار و ۲۷۰ ميليارد تومان توسط ستاد اجرايي فرمان امام و امضاي تفاهمنامه با ۱۰ بانك و نهاد مالي سرمايه‌گذاري مي‌شود.
بنیاد برکت تاکنون توانسته ۳۳۸هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستايي کشور ايجاد کند و ۷۷۰۳ روستا را تحت پوشش فعاليتهاي خود قرار دهد.
در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با صندوق‌ها و بانک‌هاي مختلف از جمله بانک مهر ايران براي ايجاد ۲۷۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۰ امضا شد.
بانک مهر ایران تا کنون همکاری سازنده‌ای با بنیاد برکت داشته و پرداخت تعداد قابل توجهي تسهيلات قرض‌الحسنه از سوي اين بانك كمك مؤثري به ايجاد اشتغال از سوي اين بنياد كرده است. در سال جاري و با عنايت به تفاهم‌نامه ياد شده نيز تسهيلات قرض‌الحسنه پرداختي از سوي بانك مهر ايران استمرار خواهد يافت.