کد خبر: 288850
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

حساب یا کارت بانکی خود را اجاره ندهید!

مسئولیت استفاده از ابزارهایی که از سوی شبکه بانکي در اختيار مشتري قرار گرفته بر عهده شخص وي است و اجاره دادن اين ابزارها مي‌تواند دردسرآفرين باشد.

حساب یا کارت بانکی خود را اجاره ندهید!

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ممکن است برخی مشتریان بانکي بنا به دلايل مختلف حساب، کارت يا ساير ابزارهايي را كه از سوي بانك در اختيارشان قرار گرفته به ديگران واگذار كنند. اين موضوع مي‌تواند پيامدهايي را براي اين گروه از مشتريان به دنبال داشته باشد.

بر اساس قواعد و سازوکارهای حاکم بر شبکه بانکی كشور، مسئولیت هر گونه ابزار دسترسی به حساب و انجام فرآيندهاي مالي كه از سوي بانك به مشتري واگذار شده، به عهده وي بوده و در اين زمينه هيچ توجيهي قابل پذيرش نيست. بر همين اساس آن دسته از مشتريان شبكه بانكي كه نسبت به اجاره دادن ابزارهاي مختلف به افرادي اقدام مي‌كنند كه بنا به هر دليلي از دريافت خدمات بانكي محروم شده‌اند، ناگزير از پذيرش عواقب هر گونه سواستفاده از اين ابزارها خواهند بود.

این موضوع حساب، کارت بانکی، اینترنت‌بانک، همراه‌بانک، اپلیكيشن‌هاي ساخت رمز دوم يك بار مصرف و... را در بر مي‌گيرد. شايسته است مشتريان گرامي شبكه بانكي با رعايت اين الزام، نسبت به سواستفاده از ابزارهاي مالي متعلق به خود پيشگيري كنند.