رئیس هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در منطقه شمال غرب کشور:

استفاده از وزرای ترک زبان در کابینه رئیسی

استفاده از وزرای ترک زبان در کابینه رئیسی

 

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  جعفر خسروی گفت: استانهای شمالغرب با ۵ کشور مرز مشترک دارد و ظرفیت های بکر بسیاری برای شکوفایی آن موجود است و می توان با استفاده از این طرفیتها آن را به شکوفایی رساند. قطعا این دیدگاه و نگرش از سوی آیت الله رئیسی هم متبادر است و در کابینه شان از وزرای ترک زبان هم استفاده خواهند کرد.

جعفر خسروی، رئیس هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در منطقه شمال غرب کشور در کنفرانس خبری با خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته در این مرکز پرداخت و اظهار داشت: در استان آذربایجان‌شرقی ستاد مرکزی به ریاست سردار شاکری تشکیل یافته و ستادهای مردمی با هدف مشترک به همت خود مردم شکل گرفته و فعالیت دارند.

خسروی گفت: ستاد اقوام در استان‌های شمال غرب شکل گرفته و ماهیت آن ارائه نظرات، دیدگاه ها و برنامه های دکتر رئیسی درباره اقلیتهای دینی و اقوام است و براساس بازدیدهای دوره ای که در روزهای گذشته از این ستادها داشته ایم، جلساتی با حضور ارامنه تبریز و برادران و خواهران اهل تسنن در استان ارومیه برگزار شده که نشان از درجه اهمیت اقوام مختلف و اقلیتهای دینی است. ۲ مناظره ای که از تلویزیون پخش شد، نشان داد که آیت الله رئیسی با نیت تخریب جریانی خاص یا فردی خاص به کارزار انتخاباتی نیامده و صرفا میل به بهبود وضعیت ملت شریف ایران و اعتلای جایگاه میهن اسلامی در عرصه بین الملل است.

وی گفت: آذربایجانشرقی قطعا یکی از استانهای مورد هدف آیت الله رئیسی برای سفر در هفته جاری است و در این دیدار مشکلات دغدغه های مان را خدمت شان ارائه خواهیم کرد تا در تدوین برنامه های کلان خود پس از انتخاب، حتما این موارد را مدنظر قرار دهند. مثلا بحث مهاجرت از استان های شمالغرب به سراسر کشور یکی از آسیبهایی هست که جامعه از آن رنج می برد.

خسروی در پاسخ به سوالی در مورد تعدد ستادهای استانی گفت: تعدد ستادهای استانی زاییده همت والای خود مردم و در امتداد سخن “هرخانه، یک ستاد” است و منابع مالی نیز به صورت مشارکتهای مردمی است. البته ناگفته نماند که ایجاد شور و نشاط در انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مردم به نفع کاندیدای مورد نظرمان از دیگر مزیتهای تعدد ستادها است. البته این تعدد به معنای بی نظمی و بی سروسامانی نیست و خوشبختانه تعامل خوبی بین ستادهای مردم شمالغرب کشور شکل گرفته و ما هم با چارت تشکیلاتی که تعریف کرده ایم در زمینه ایجاد وفاق،تعامل و هماهنگی تلاش خودمان را می کنیم.

وی در پاسخ به یک سوال راجع به نحوه ایجاد شور و نشاط در جامعه در فصل انتخابات، بیان داشت: براساس تجربیاتی که در طول سال های متمادیِ خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف اندوخته ایم، نقش رسانه و صدا و سیما در امیدآفرینی و ترویج روحیه شادابی و نشاط در بطن جامعه، بسیار پررنگ است؛ بالاخره اقدامات خوبی از سوی ستادهای  سراسر کشور به ویژه در سطح شمالغربی و استان آذربایجان شرقی انجام شده و بازتاب آن در فضای مجازی و مطبوعات قطعا منجر به آفرینش روحیه نشاط،طراوت و امید در بین جوانان و نوجوانان خواهد شد.

خسروی در مورد آسیب های احتمالی صدور احکام برای افرادی که در ستادهای مردمی فعالیت دارند،گفت: بهتر است که صدور احکام از سوی رئیس محترم هر یک از ستادهای مردمی مدیریت شود تا موجب برآشفتگی تیم مدیریتی و برنامه ریزی ستادها نشوند ولی اگر بخواهیم با رویکرد وحدت جویانه به موضوع نگاه کنیم،خوب همه عزیزانی که در ستادها مشغول به فعالیت هستند، علاقه مند به موضوع هستند و برخورد انفعالی با این امر، شاید تبعات خوبی برای جلب مشارکت حداکثری مردم برای حمایت از آیت الله رئیسی نداشته باشد کمااینکه تاکنون هیچ موردی از بروز اختلاف یا اختلال در روند جاری تبلیغات ستادهای شمالغربی مشاهده نشده و تیمهای نظارتی ما در هر ۴ استان فعالیت مستمری در مورد رصد کردن وقایع، جلسات و نشستها دارند. ضمنا احکام صادره برای مدیریت کار گروهی صادر شده و پس از انتخابات کاربردی ندارند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب یک کاندیدا با رای بالا جلوه خوبی در داخل و مجامع بین المللی دارد، گفت: در دو مناظره قبلی، برخی کاندیداها با استفاده از زبان ترکی سعی کردند احساسات هموطنان ترک زبان را با خود همسو کنند و تعداد آرای خود را افزایش دهند،نظر شما در این خصوص چیست؟

خسروی گفت: استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان سرشار از افراد مستعد است که با پیش آمدن مقوله مهاجرت خواه به سایر استانها و خواه به کشورهای دیگر این اندیشه را به وجود آورده که نیاز به توجه جدی به این استانها را باید در دستور کار قرار داد و اولویت خاصی قائل شد. علت توجه کاندیداهای محترم به زبان ترکی احتمالا این هم می تواند باشد که براساس قانون اساسی همه اقوام ساکن در ایران حق آموزش زبان مادری خود را دارند و این موضوع علیرغم پیگیری پژوهشگران،دانشگاهیان و نمایندگان مجلس تاکنون ابتر مانده است و اینگونه نیست که یک کاندیدا در عرض یکی دوساعته مانده به مناظره جملات از زبان ترکی یاد گرفته و بیان کند و آرای مردم جلب کند چرا که مردم آگاهند و به برنامه و کارنامه رای می دهند.

خسروی ادامه داد:  آیت الله رئیسی در مدت دو سالی که در راس قوه قضائیه هستند کارنامه درخشانی از خود ارائه کرده اند،مبارزه با فساد، رفع مشکلات کارخانه های مادر کشور که تعطیل بودند و بازگشایی آنها،مبارزه با ویژه خواری و امثالهم. بازگشایی برخی کارخانجات منجر به اشتغال نیروی کار جوان و کارآمد شد و به طور حتم در صورتی که به عنوان کاندیدای اصلح رای مردم عزیزمان را کسب کنند، با اختیاراتی وسیعتر در مقام رایت جمهوری خدمات و اقدامات بهتر و بیشتری می توانند ارائه دهند.

سوالی از سوی نماینده یکی از روزنامه های سراسری در مورد برنامه های آیت الله رئیسی در مورد توسعه استان های شمالغرب کشور مطرح شد و خسروی در پاسخ به آن گفت: در جلسه ای که در هفته جاری با حضور سردار رستم قاسمی حضور داشتیم، اینگونه مطرح شد که استانهای شمالغرب با ۵ کشور مرز مشترک دارد و ظرفیت های بکر بسیاری برای شکوفایی آن موجود است و می توان با استفاده از این طرفیتها آن را به شکوفایی رساند. قطعا این دیدگاه و نگرش از سوی آیت الله رئیسی هم متبادر است و در کابینه شان از وزرای ترک زبان هم استفاده خواهند کرد.

خسروی راجع به سفر استانی آیت الله رییسی به استان های شمالغربی گفت: براساس مذاکراتی و پیگیری‌های که انجام شده، پیش بینی می‌شود یکی از سفر های استانی آیت الله دکتر رئیسی به استان آذربایجان شرقی و تبریز باشد و ما به جد این موضوع را پیگیر هستیم تا با حضور علاقه مندان به ایشان از سراسر استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان،همدان و گیلان شاهد برگزاری برنامه خوبی باشیم. تا جایی که بنده به عنوان خادم ملت شریف ایران در عرصه انتخابات، در جریان امر هستم توجه جدی به موضوع بانوان ، اقوام ایرانی و اقلیتهای دینی است تا از حقوق حقه خود مبتنی بر قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری بهره مند شده و عدالت علوی را در ارکان نظام جمهوری اسلامی شاهد باشند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید