عدم حضور در انتخابات تنها خواسته دشمنان است

خبرگزاری خبرنگار ما - هر انسانی در طول زندگی خود بارها دست به انتخاب می‌زند که قطعاً نتایجی گاهی درست و گاهی غلط را به همراه دارد و همین انتخاب درست یا نادرست است که مسیر زندگی را تغییر می‌دهد و سرنوشت به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

انتخاب درست یعنی هر آن‌چه که به صلاح و عاقبت به خیری است اتفاق بیفتد و نوع تفکر، وسعت دید و برداشت و حتی محیط و شرایط زندگی در انتخاب ما تأثیر و نقش بسزایی در این امر دارد، به ویژه هم اکنون که در حساس‌ترین مقطع زمانی به سر می‌بریم و قرار است دست به انتخابی بزنیم که سرنوشت میلیون‌ها ایرانی رقم بخورد و تبعات و پیامدهای آن تا چهار سال ماندنی است.

در حال نزدیک شدن به لحظه سرنوشت ساز انتخاب رئیس جمهور کشورمان هستیم که همه امیدوار هستند مشکلات را رفع و به امور مملکت سامان ببخشد؛ در واقع همه منتظر فردی هستند که وضعیت نابسامان کشور را سامان دهد و این امر فقط با رأی درست و انتخاب فرد اصلح توسط ملت ایران امکان پذیر است.

مردم نسبت به رأی دادن آگاه و هوشیار هستند اما عملکرد داوطلبان نقش اساسی در این صحنه دارد که اگر انتظارات مردم را تأمین نکنند جو نا امیدی بر سراسر جامعه سایه می‌افکند که حاصلی جز ضرر و زیان ندارد.

عمل کردن نامزدها به وعده‌های داده شده سبب جلب اعتماد مردم می‌شود و اعتماد نیز امیدواری را به ارمغان می‌آورد، یعنی همان اتفاقاتی که خواسته مردم است از جمله رفع مشکلات و فسادهای اقتصادی و اجتماعی به وقوع می‌پیوندند و در نتیجه کشوری مقتدر، استوار و سربلند خواهیم داشت.

بر این اساس این میدان متعلق به صادق‌ترین، شفاف‌ترین و مردمی‌ترین داوطلب ریاست جمهوری است تا با صلاحیت خود جواب اعتماد مردم را به شایستگی بدهد.

در این ارتباط با علیرضا ضیغمی دبیر ائتلاف اصولگرایان به گفت‌وگو پرداختیم که ملاحظه می‌کنید.

به نظر شما شفافیت بر عملکرد نامزدهای منتخب چگونه تأثیر می‌گذارد؟

شفافیت در واقع رکن مهم و اصلی است که حرف اول را در انتخاب نامزد اصلح و شایسته توسط مردم می‌زند و همانی است که حق را از باطل جدا می‌کند، صداقت را از دروغگویی، خدمت را از خیانت، اخلاص را از ریا و نفاق جدا می‌کند.

نامزدهای ریاست جمهوری اگر برای رضای خداوند و خدمت به خلق خدا وارد صحنه شده باشند اقدام به پنهان کاری، دورویی و دروغ‌گویی نمی‌کنند و برای رسیدن به قدرت به هر وسیله‌ای متوسل نمی‌شوند اما اگر هدفی غیر الهی و دنیایی را مدنظر داشته باشند از شفافیت گریزان هستند و طبیعی است در این راه خواهان به دست آوردن رأی و نظر مردم هستند.

چرا نامزدها باید عملکردی شفاف و پاسخگو داشته باشند؟

داوطلبان باید به مردم کمک کنند تا انتخابی درست و با بینش و بصیرت انجام شود که این امر فقط با شفافیت و صداقت نامزدها میسر می‌شود.

فقدان شفافیت و پاسخگویی چه تأثیری در آینده کشور بر جای می‌گذارد؟

فقدان شفافیت، فضای انتخاباتی را غبارآلوده و سمی می‌کند و جو موجود مانند آب گل آلوده می‌شود و قطعاً تصمیم گیری برای مردم سخت و دشوار خواهد شد و در صورت انتخاب نادرست حداقل چهار سال از بهترین فرصت‌ها و ظرفیت‌های میلیون‌های ایرانی تباه می‌شود و آن‌چه که باید صرف پیشرفت و دست‌یابی به آرمان‌های مردم شود محو و بی اثر خواهد بود و نتیجه‌ای جز فقیرتر شدن فقرا و غنی شدن اغنیا به همراه ندارد.

تفاوت انتخابات این دوره با دوره‌های قبل در چیست؟

در این دوره از انتخابات بیشتر از دوره‌های گذشته یاس و ناامیدی به چشم می‌خورد که به سبب بی‌تدبیری دولت فعلی در مدیریت کشور است؛ دولتمردانی که عملکرد آنها منجر به گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن هزینه‌های درمان و مسکن و سایر اتفاقات تلخ بود.

ایرانیان نتایج دروغ‌گویی، عدم شفافیت، عدم پاسخ‌گویی و فریبکاری برخی دولتمردان آن زمان را با تمام وجود لمس کردند و متأسفانه برخی تصور می‌کنند به دلیل اشتباه دوره قبل نباید رأی دهند که این کار اشتباهی بزرگ‌تر است.

در واقع رأی ندادن نوعی رأی دادن به بانیان و عاملان وضع موجود و پذیرش وضعیت اسف‌بار کنونی است که خوشحالی دشمنان خارجی و داخلی را رقم می‌زند.

آیا فضای مجازی در این دوره از انتخابات تأثیری دارد؟

فضای مجازی آثار مثبت و منفی و پیامدهای زیادی در بر دارد. فضای مجازی هم می‌تواند سبب شفافیت، آگاه‌سازی و کاهش هزینه‌های فیزیکی تبلیغات شود و هم مستعد دروغ پراکنی، شایعه سازی، شبهه سازی و تهمت است که انتخابات را مسموم و آلوده می‌کند، همان‌گونه که در دوره‌های قبلی در ساعات پایانی انتخابات با تبلیغات دروغ رأی مردم جامعه را به نفع خودشان تغییر دادند.

به نظر شما نقش مسئولان در برابر جو ناامید کننده در جامعه چیست؟

همیشه عملکرد مسئولان سبب امیدواری یا نا امیدی جامعه بوده است، اگر در این دوره از انتخابات خدای نکرده با عدم مشارکت مردم مواجه شویم علت آن‌را فقط در عملکرد ضعیف دولتمردان باید جست و جو کرد.

البته یقین داریم ملت فهیم ایران با سرسپاری به فرمایشات رهبر انقلاب در این دوره از انتخابات، پر شور حضور خواهند یافت و با انتخاب اصلح خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

سخن شما با مردم؟

امیدوارم مردم عزیز و شریف کشورمان فریب تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی را نخورند و با دقت و مشورت و بررسی عملکرد و سابقه کاری داوطلبان فرد اصلح را انتخاب کنند، اجازه ندهند دشمنان به اهداف پلیدشان دست یابند و انتقام وضع اسف‌بار فعلی را از دولت آینده نگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید