جامعه بزرگ ورزش اصفهان با حضور در انتخابات، حماسه‌ای نو بیافرینند

سیدمحمد طباطبایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فردا جمعه ۲۸ خرداد، انتخابات ریاست جمهوری و شهر وروستا در سراسر کشور برگزار می‌شود لذا از جامعه جوان و ورزشکار تقاضا دارم تا با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای، حماسه‌ای تازه خلق کنند.

وی افزود: با این حماسه‌آفرینی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان ساخت: ورزشکاران، همیشه در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی حضوری پُرشور داشته‌اند و فردا هم دوباره نمایش حضور گسترده آنها در انتخابات رقم خواهد خورد.

باشگاه فرهنگی، ورزشی صنایع گیتی پسند نیز عصر روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از مردم همیشه در صحنه ایران خواست تا حضور حداکثری پای صندوق‌های رای داشته باشند.

این باشگاه در بیانیه خود اعلام کرد: انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی یکی از عرصه‌هایی است که ملت شریف ایران در ۴۳ سال گذشته، آن را در زُمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت ناپذیر خود تلقی و با حضور هوشمندانه، پرشور و انتخابات آگاهانه‌اش همواره ابُهت، عظمت، عزت و اقتدار میهن عزیزمان ایران را به رُخ جهانیان کشیده است.

ادامه این بیانیه حاکیست: بی‍‌تردید با حضور حداکثری و در عین حال آگاهانه در پای صندوق های رای، حماسه دیگری در تاریخ انقلاب بزرگ ایران خلق خواهد شد و باردیگر به دشمنان و بدخواهان ملت ایران و استقلال آن ثابت می‌شود که وحدت ملی، والاترین ارزش‌هاست و بدین سان ملت بزرگ ایران می‌تواند با ارتقای قدرت ملی خود نویدبخش تشکیل دولت معظم، مقتدر و در خور شایستگی خویش باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در انتخابات پیشِ‌رو سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.
۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.
تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۷ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.
۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و  یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.
انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که ۲ هزار و ۳۵۷ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.

 استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به ۰.۳۶۵ مترمربع رسید که در مقایسه با سال ۹۲، حدود ۱.۱۱ برابر رشد داشته است.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید