فرماندار آران و بیدگل: مردم با حضور در انتخابات توطئه‌ها را خنثی کنند

اسماعیل بایبوردی روز جمعه در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رای امامزاده هلال آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به زمینه‌سازی حضور همه سلایق در پای صندوق‌های اخذ رای از سوی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: فرمانداری آران و بیدگل از همه ظرفیت‌های این شهرستان برای مشارکت حداکثری مردم استفاده کرده است.

وی، انتخابات را یکی از کم هزینه‌ترین، سهل‌ترین اما پرمسوولیت‌ترین راه‌های چرخش نخبگان در کشور برشمرد و افزود: برگزاری این رویداد مهم موجب تحرک سیاسی و اجتماعی بیشتری در کشور می شود و زمینه‌های توسعه یافتگی بیش از پیش کشور در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، خلاقیت، نوآوری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر عرصه‌های مهم را فراهم می ‌کند.

فرماندار آران و بیدگل با یادآوری برنامه‌ریزی دشمن در شرایط کنونی به منظورترویج یأس و ناامیدی و تحریم انتخابات از سوی مردم تصریح کرد: بهترین گزینه بی‌اثر کردن چنین توطئه‌هایی از سوی دشمنان، حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات امروز است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند، شاهد نمایشی باشکوه از حضور، اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان از طریق مردم باشیم.

بایبوردی به آمادگی کامل شهرستان آران و بیدگل برای برگزاری انتخابات امروز اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی این شهرستان در برگزاری باشکوه انتخابات همکاری حداکثری دارند.

وی با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی و امانت‌داری مجریان انتخابات در آران و بیدگل خاطرنشان کرد: مجریان انتخابات این شهرستان با آشنایی کامل به قانون انتخابات، تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند به کار می‌گیرند.

فرماندار آران و بیدگل از حضور افزون بر ۲۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی و غیراجرایی انتخابات در این شهرستان خبر داد و گفت: تشویق مردم به حضور مشارکت انتخاباتی و حضور حداکثری در سایه قانون‌مداری و رعایت اخلاق یک اصل است و نباید از اصول قانونی و اخلاقی تخطی کرد.

بایبوردی شمار واجدان شرایط رای در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان آران و بیدگل را ۷۰ هزار و ۲۸۲ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۳۳ نفر مرد و ۳۴ هزار و ۶۴۹  نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات حدود یکهزار و ۶۷۲ نفر رای اولی شامل ۸۳۲ پسر و ۸۳۹ دختر در شهرستان آران و بیدگل هستند که برای نخستین بار به پای صندوق‌های اخذ رای می‌روند و در سرنوشت کشور سهیم می‌شوند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به نقش مهم نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای اشاره کرد و گفت: ماموریت اصلی همه ما، رساندن حق به حق‌دار بر اساس آرای موجود در صندوق‌های اخذ رای است.

بایبوردی افزود: مردم آران و بیدگل توجه داشته باشند که درج نام و نام خانوادگی کاندیدای انتخاباتی در برگه تعرفه رای ضرورت داشته و دارای اولویت است و ضرورتی به درج کد انتخاباتی نامزد مورد نظر در برگه‌های تعرفه اخذ رای نیست.

به گفته وی،  ۷۹ شعبه اخذ رای شامل ۷۴ شعبه ثابت و پنج شعبه سیار برای این دوره از انتخابات در دو بخش مرکزی و کویرات شهرستان آران و بیدگل پیش‌بینی شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید