تأخیر۱.۵ساعته دربرگزاری انتخابات اصفهان/کمبودکارت الکترال در شعب

به گزارش دفتر مرکزی روزنامه اقتصادآینده از اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه از روز تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، هیئت‌های شهرستانی و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در استان اصفهان تشکیل شد، اظهار داشت: روز گذشته نیز با برگزاری جلسه‌ای در استانداری اصفهان روند برگزاری را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه با شروع جریان انتخابات کار نظارت بر انتخابات در استان اصفهان آغاز شده است، ابراز داشت: در هر شعبه دو ناظر شامل ناظر بر انتخابات شورای شهر و ناظر شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت دارد.

وزارت کشور میزان مشارکت را قفل کرده است

رئیس هیئت عالی انتخابات شورای شهر و روستا در استان اصفهان با بیان اینکه میزان مشارکت تا ظهر امروز در استان ۵۰۰ هزار نفر بوده است، ادامه داد: سامانه وزارت کشور روند بررسی میزان نظارت را قفل کرده است و علت آن نیز نرم افزاری است.

وی در ادامه با انتقاد از وزارت کشور برای ارسال دیرهنگام کارت‌های الکترال برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهرستان‌های اصفهان و شاهین شهر گفت: این کارت‌ها باید تا قبل از این در مانوری بزرگ آزمایش می‌شد که این اتفاق رخ نداد و ما مجبور بودیم با ۱.۵ ساعت تأخیر انتخابات را در دو شهرستان آغاز کنیم.

حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به اینکه برخی از کارت‌های الکترال نیز به دلیل استفاده از الکل سوخته است، ادامه داد: هنوز وزارت کشور کسری کارت‌های الکترال رابرای استان ارسال نکرده است.

از وزارت کشور گلایه داریم

وی با اشاره به اینکه گلایه ما از وزارت کشور است، گفت: باید زیرساخت‌های برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در استان اصفهان فراهم می‌شد که این امر انجام نشد.

رئیس هیئت عالی انتخابات شورای شهر و روستا در استان اصفهان اضافه کرد: ما اعلام کرده‌ایم هر کجا که امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نباشد انتخابات به صورت دستی انجام شود و این امر هیچ مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگار ما در خصوص تخلفات انتخابات در فضای مجازی از جمله تبلیغات نامزدهای شوراها و خرید و فروش رأی اظهار داشت: فرمانداری‌ها باید نسبت به این امر توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید